La posada en marxa de la plataforma 3Cat, va comportar una allau de nous programes i espais que havien de servir per omplir de contingut el que fins aquell moment havia estat el 3alacarta, que bàsicament es farcia dels programes emesos abans a TV3. Un canvi d'etapa del tot necessari i llargament esperat, que va posar per fi la cadena pública al mateix nivell de la resta de plataformes estrangeres com Netflix o Prime Video.
Tot i aquesta millora per a l'usuari, el cert és que si ens fixem en les audiències digitals i televisives de sempre, els programes més vistos s'han mantingut els clàssics de sempre com els Telenotícies, les sèries Com si fos ahir i El Paradís de les senyores, Crims, Tor o sèries veteranes com El cor de la ciutat i La Riera. La majoria de nous formats no han obtingut l'èxit esperat, si més no en la seva emissió regular a l'antena de TV3 durant aquest estiu.
Marc Ribas i Carles Porta triomfen, Escanes s'estavalla
Així, mentre el Joc de cartes estiu de Marc Ribas ha aconseguit una mitjana excel·lent de 279.000 espectadors i un 20,4% de quota; o la sèrie Tor de Carles Porta un molt bon 18,5%, Cita bestial, El tros o La travessa han obtingut unes dades molt més modestes i fins i tot preocupants en el cas del reality de Laura Escanes. Tant és així, que el concurs d'aventures presentat per la influencer catalana va ser cancel·lat després de només tres emissions en obtenir un insòlit 1,9% de quota.
Un fracàs sonat, que en canvi, segons va explicar la cadena sí que va triomfar a la plataforma com un dels continguts més vistos i per això, van decidir renovar-lo per una segona temporada que ja s'ha rodat. I no només això, també n'ha augmentat el seu pressupost fins als 1,3 milions d'euros.

Tampoc ha obtingut el favor dels espectadors el programa de cites de Núria Marin que ha aconseguit un 9,5% de quota, ni El tros d'Anna Simón que s'ha conformat amb un baix 6,4% i que va acabar relegat al late night. Val a dir que el programa de masovers contra urbanites comptava amb un dels pressupostos més elevats amb prop d'1 milió d'euros i anava a càrrec de la productora de Masterchef.
També ha passat sense pena ni glòria el programa de gossos de Candela Figueras amb un 9,8%, que malgrat tot, ja ha anunciat que prepara una segona temporada. El Forense de Manel Alías sí que ha aconseguit superar la barrera del 10% amb un just 10,2%. En canvi, una de les revelacions de l'estiu ha estat la sèrie britànica El Doctor Martin que ha liderat la sobretaula amb quotes superiors al 20% i també s'ha situat al capdavant del rànquing de la plataforma.

A banda dels esmentats, hi ha espais com On és la pasta? amb un pressupost de 652.000 euros, Atrapats amb Eva Soriano (743.000 euros), Èpics Nails (472.000 euros) o Truca quan arribis Atacama (404.000 euros) que de moment encara no s'han emès a TV3, tot i que tampoc s'han situat al capdavant del més vist a la plataforma.
Audiències dels nous programes de 3Cat a TV3
(Entre parèntesi el pressupost del programa)
- Cuina com puguis (559.000 euros): 187.000 espectadors i 11,5% de quota
- El forense (526.000 euros): 152.000 espectadors i 10,7% de quota
- Cita bestial (469.000 euros): 132.000 espectadors i 9,8% de quota
- Love cost (559.000 euros): 111.000 espectadors i 9,5% de quota
- El tros (983.000 euros): 80.000 espectadors i 6,4% de quota
- La travessa (780.000 euros): 67.000 espectadors i 4,7% de quota