L'aposta fallida de TV3 amb el "Tot són problemes" que perjudica l'audiència del "TN" i "Eufòria"

L'espai que es va estrenar amb un 11,1% al mes de setembre, i va fer el seu màxim al gener amb un 12,4%, ha caigut a un 6,4% al maig

Publicat el 16 de maig de 2023 a les 11:35
Actualitzat el 19 de maig de 2023 a les 08:32

La temporada televisiva s'acosta al seu final i arriba el moment de fer balanç. Per això, ens hem fixat en el rendiment d'una de les apostes de TV3 com ha estat el Tot són problemes, l'espai setmanal, que s'emet cada divendres al vespre, de 20.15 a 21.00, abans del TN Vespre. Una franja que fins la temporada passada havia estat ocupada pel resum dels millors moments de la setmana de l'Està passant de Toni Soler, amb unes xifres d'audiència força modestes, al voltant del 10%.

Presentat per Patrick Urbano, Serapi Soler i Juliana Canet i produït per The Mediapro Studio (Atrapa'm si pots), el programa compta amb dos convidats famosos, gags d'humor i jocs de plató. Una aposta que havia de servir per millorar les dades del refregit de Toni Soler.

Tot i això, fins a aquesta setmana, el Tot són problemes ha aconseguit una mitjana de 150.000 espectadors i un 9,5% de quota. Unes dades que lluny de consolidar-se, han anat perdent adeptes. Així, l'espai que es va estrenar amb un 11,1% al mes de setembre, i va fer el seu màxim al gener amb un 12,4%, va caure a un 8,9% al febrer, un 8,7% al març i un 8,2% a l'abril.

"Tot són problemes"

Audiència sota mínims que perjudica a "Eufòria"

Per si això no fos poc, aquest mes de maig, el programa de moment només acumula un pobre 6,4%. Tant és així, que les seves darreres tres emissions han quedat per sota del 7,0% de quota. L'espai va fer el seu mínim històric el passat divendres amb un 6,1% i 88.000 espectadors, quedant molt lluny del Pasapalabra d'Antena 3 que va liderar amb 219.000 espectadors i un 15,3%.

La setmana anterior, l'espai de TV3 ja havia fet un molt baix 6,7% i 80.000 seguidors; i el 28 d'abril, no va passar d'un 6,5% i 85.000 espectadors. Unes dades que han afectat als espais que s'emeten a continuació. Així, el TN Vespre, del divendres 5 de maig només va fer un 20,4%, i la gala d'Eufòria va fer el seu mínim amb un baix 14,4% i 229.000 espectadors.

Una situació que es va repetir el divendres 28 d'abril, quan el TN Vespre només va poder fer un 20,7% i la setena gala d'Eufòria va quedar-se amb un 15,5%, perdent-3,5 punts.

Amb aquests resultats, es fa molt difícil pensar en una renovació de cara a la propera temporada. Per això, els directius de la cadena pública ja treballen amb la idea d'emetre el concurs de Llucià Ferrer, Atrapa'm si pots, produït també per Mediapro, de dilluns a divendres, i que podria ocupar el seu buit.

Evolució mensual de l'audiència del Tot són problemes

  • Setembre: 160.000 espectadors (11,1%)
  • Octubre: 168.000 (10,1%)
  • Novembre: 174.000 (10,3%)
  • Desembre: 142.000 (8,6%)
  • Gener: 206.000 (12,4%)
  • Febrer: 147.000 (8,9%)
  • Març: 136.000 (8,7%)
  • Abril: 110.000 (8,2%)
  • Maig: 84.000 (6,4%)