El Reial Madrid va aixecar molta polseguera -ignorada per bona part de la premsa de la capital espanyola- per la samarreta en suport a Ceuta que van dur els seus jugadors aquest dimarts a la nit. Tres membres de l'equip, Kylian Mbappé, Vinicius Júnior i Ibrahim Konaté, es van negar a dur-la en condicions i se la van col·locar a mitges, tapant el missatge en favor de la ciutat autònoma estatal ubicada a l'Àfrica. Aquesta situació va ser combustible per a un programa com El Chiringuito, amb Josep Pedrerol al capdavant.
Abans, el periodista i presentador català va aparèixer al programa Horizonte de Cuatro -que condueix Iker Jiménez- per explicar què havia passat al terreny de joc just abans de començar el partit dels blancs al camp de l'Elx. En una connexió que serà més habitual amb el pas del temps i en la tònica de consolidar Pedrerol a l'estructura de Mediaset, el català va assegurar que el fet que els tres jugadors del Reial Madrid no mostressin la samarreta en suport de Ceuta no era casual. El to era informatiu, però un cop va fer el salt al seu propi programa, el debat es va descontrolar.
Pedrerol va centrar bona part del programa a parlar i confrontar idees sobre què havia passat al terreny de joc a Elx. Després de setmanes carregant contra el Futbol Club Barcelona per la seva repulsa a l'agressió policial que va patir un jove, precisament, al camp de l'Elx -on es va demanar no polititzar el futbol des del plató d'El Chiringuito-, els ànims es van caldejar en defensa dels tres blancs que van decidir prescindir de donar suport als ciutadans de Ceuta.
Josep Pedrerol: "Vinicius, Mbappé y Konaté esconden la camiseta de apoyo a Ceuta. No es un despiste." @jpedrerol @elchiringuitotv #Horizonte pic.twitter.com/kgmRG5pjCb
— Iker Jiménez (@navedelmisterio) September 15, 2026
En un gir de guió pràcticament surrealista, la decisió del presentador i del mateix programa va ser centrar-se en parlar de futbol (amb un Edu Aguirre assegurant que el Reial Madrid "pot ser campió" amb aquest equip) i un Pedrerol parlant d'Arda Güler o Diomandé en el seu editorial i no pas de la polèmica per la samarreta de Ceuta. Llavors, què ha passat amb Lamine Yamal i el Futbol Club Barcelona?
✨⚪️ "GÜLER ES DIFERENTE... y DIOMANDE tiene MUY BUENA PINTA".
— El Chiringuito TV (@elchiringuitotv) September 15, 2026
¡Arranca @elchiringuitotv con @jpedrerol en ENERGY! pic.twitter.com/RmFzGfoOgK
Pedrerol arrossega a Lamine Yamal a la polèmica
El programa va centrar bona part de la tertúlia a la situació de la samarreta en suport a Ceuta que els dos equips van dur a l'estadi Martínez Valero. Pedrerol, però, va voler arrossegar el Barça a la polèmica. Jota Jordi, un dels habituals de la tertúlia i un dels periodistes que segueix l'actualitat blaugrana, va assegurar que el club que dirigeix Joan Laporta "no faria un acte de suport com aquest" perquè ho considera "política espanyola" que no va lligada amb ells.
En aquest context, a Pedrerol se li va pujar la mosca al nas. A més d'haver justificat el fet que els tres jugadors tenien "les seves pròpies opinions" i radiografiar l'obvietat que el fet que se l'haguessin tapat "ha enfadat cert sector de l'aficionat del Madrid", va acabar atacant Lamine Yamal i el Barça.
Josep Pedrerol: "Me gustaría que mañana el Barça aparezca también con camisetas de apoyo a Ceuta. Aunque tienen a Lamine que es marroquí y juega con España". De sobra conocemos la historia de Lamine Yamal. Nació en Esplugues de Llobregat (Barcelona) y se ha criado en el barrio… pic.twitter.com/vgLSWykOHo
— GoalData (@GoalData_) September 16, 2026
"M'agradaria que demà el Barça aparegués també amb samarretes de suport a Ceuta. Tot i que tenen a Lamine, que és marroquí i juga amb Espanya", va espetegar Pedrerol a la càmera, sense poder ocultar certa emprenyada que duia a sobre. Una onada de protesta a les xarxes han recordat allò que és obvi: el 10 del Barça va néixer a Esplugues de Llobregat i s'ha criat a Mataró, al barri de Rocafonda, d'on sempre n'ha reivindicat els orígens.
Pedrerol ha fet servir l'essència dels arguments utilitzats pels detractors de Lamine Yamal. Durant la celebració del Mundial, el blaugrana va dur unes botes Adidas amb les banderes del Marroc i de Guinea Equatorial per honorar els orígens dels seus pares. La realitat, però, és que Lamine Yamal sempre va triar la selecció espanyola i és català, nascut a Catalunya. Les xarxes socials del programa han decidit no promocionar aquest tall de Pedrerol en cap de les seves plataformes.
