Comissions Obreres, un dels sindicats amb representació a la plantilla d'RTVE Catalunya, ha carregat contra la direcció de Sant Cugat del Vallès per considerar "fallit" el rumb de La 2Cat. En un comunicat compartit a les seves xarxes socials, CCOO ataca amb contundència les decisions de la direcció que encapçala Oriol Nolis en l'aniversari del canal en català de Televisió Espanyola. Segons el sindicat, la primera temporada de vida de La 2Cat, que cataloguen de "trista", ha "dilapidat diners públics" perquè un bon grapat de programes que van començar amb l'estrena del canal han desaparegut.
Assenyalen diferents espais que ja no formen part de la programació, per diferents motius. "Les grans apostes de la temporada: El Segon Cafè, Mamarazzis, el programa de Candela Peña, Una tarda amb… i De cara a barraca, han desaparegut de la graella de la nit al dia sense més pena ni glòria que la de dilapidar diners públics per a res", han afirmat des de CCOO en el seu comunicat.
Alguns dels espais van sortir de la programació per unes audiències baixes (com va ser el cas d'El Segon Cafè), però d'altres com Mamarazzis, tal com va poder consultar El Món de la Tele, existirà una reconfiguració del seu format i es buscarà un nou encaix de les seves presentadores. Almenys n'era la intenció. Amb la situació interna actual i la futura graella, com passa en tota televisió, tot pot canviar.
En el breu comunicat, CCOO ha estat molt dur amb Nolis i la direcció actual de La 2Cat. "La televisió pública no pot convertir-se en un aparador de fitxatges externs ni en un laboratori de projectes efímers finançats amb recursos públics. L’estabilitat, l’experiència i el talent intern també són patrimoni de RTVE i han de formar part de la seva aposta estratègica", han sentenciat. Fa un mes ja van carregar contra RAC1 perquè des del Versió de Toni Clapés havien fet broma sobre el desembarcament de cares conegudes de l'emissora al canal en català d'RTVE.
Nova temporada de La 2Cat, aquest dijous
La 2Cat va encetar el 14 de setembre la segona temporada de la seva història amb una graella a mig gas. RTVE Catalunya va començar la nova etapa televisiva "de manera progressiva" i aquest setembre van retornar a la graella els espais identificables d'actualitat, cultura i entreteniment. La segona fase, segons explicaven des de Sant Cugat del Vallès, estava prevista per a l'octubre i és quan es presentaran i mostraran "nous formats i una graella renovada". La data ja la sabem: aquest dijous 8.
En les pròximes setmanes aterraran els nous espais de cares molt conegudes que aterraran a la programació, com Toni Clapés amb el Cervells Mínims, a més d'intentar vertebrar una graella completament en català. Aquesta era un dels principals objectius de la direcció per a la nova temporada.
🟠 La 2Cat (@RTVECatalunya) anuncia la segona temporada de «Pla seqüència» de @jordibaste. En el tràiler apareix la primera fornada de persones entrevistades: Antonio Orozco, Carme Ruscalleda, Santi Balmes, Tricicle, Sor Lucía Caram i Joan Dausà https://t.co/GZP7YzrOXv
— El Món de la Tele (@mondelatele) September 29, 2026
La presentació de dijous servirà perquè la direcció d'RTVE Catalunya i La 2Cat expliquin les novetats en espais com el prime time, si podran acosneguir una graella completament en català i si tornaran productes d'èxit per a la cadena com L'any que vas néixer o Pla seqüència. Aquest últim, de Jordi Basté, sabem que ho faran perquè ja van anunciar-ho, però no sabem quan es podrà tornar a veure en pantalla.

