El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha instat la direcció de TV3 a definir quins són els criteris per donar a conèixer les novetats editorials en “moments clau” com la campanya de Sant Jordi. En un comunicat, l’ens regulador ha explicat que el 2024 ja es va posar en contacte amb la televisió pública després d’haver rebut queixes sobre la presència de llibres d’autors que són treballadors de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). En aquest sentit, el CAC ha informat que va analitzar els programes de TV3 durant el Sant Jordi de 2024 i que un 22% dels autors a qui s’havia donat veu tenien una relació professional amb la cadena.
De fet, fa referència a un presentador dels informatius, que va aparèixer fins a quatre vegades en la cobertura. Amb tot, el CAC va concloure que si bé la pràctica descrita no suposava una vulneració de la normativa, veia necessària “una reflexió profunda sobre els criteris que s’empren per a la consideració de fet noticiable en matèria de difusió d’obra literària”.
Per això, l'ens va demanar el juliol passat a TV3 quins eren els criteris que s’aplicaven en aquest àmbit informatiu, tot i que encara no han rebut resposta, pel qual el president del CAC, Xevi Xirgo, ha reiterat la sol·licitud. “Amb absolut respecte per les competències que teniu assignades sobre la decisió dels continguts de la programació, us recordem les obligacions de servei públic que teniu tant en matèria de pluralisme com en matèria de difusió i promoció de la cultura”, comenta en una carta enviada al director de TV3, Sigfrid Gras.
Resposta de TV3
El mateix Gras ha respost en comissió parlamentària sobre la qüestió. Preguntat pel Partit Popular, el director de la televisió pública ha sentenciat el tema afirmant que "estan revisant" la qüestió plantejada pel CAC i "prendran les decisions oportunes" un cop hagin analitzat la situació.