Milers de persones han rebut al llarg del matí d'aquest dijous un missatge d'alerta de Protecció Civil al seu telèfon mòbil. "Prova d'alerta de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya. És un simulacre. No truquis al 112. En una emergència real rebries instruccions per protegir-te", deia el missatge.
Tots els telèfons mòbils intel·ligents de l'àrea de Barcelona, Baix Llobregat, Maresme i els Vallesos han rebut una alerta a partir de les 10.00h del matí i fins a la 13.00h. La notificació ha anat acompanyada d'un so i d'una vibració especials. En el moment de la prova tots els telèfons mòbils han sonat i vibrat simultàniament, encara que estiguessin en silenci.
Tant és així, que l'alerta fins i tot s'ha pogut fer sentir en directe a TV3. Ha estat a la una del migdia durant l'emissió del Tot es mou d'Helena Garcia Melero quan ha sonat el simulacre. "Ah! L'alarma! És que tinc el mòbil a l'altra banda del plató! Ja ho han dit que al Baix Llobregat sonaria a la una. Escolteu! Sabeu què? A mi no m'està sonant... Però si jo l'he activat! Tinc el missatge però no em sona... Potser és que respecta els programes de tele", ha dit amb ironia la presentadora.

En aquest instant, una tertuliana del programa li ha preguntat a l'Helena si havien de marxar del plató. "No ja està, ja queda fet el simulacre, ens donem per al·ludits. Ja ho posa que és una prova d'alerta de Protecció Civil de la Generalitat. Esperem que mai s'hagi d'utilitzar", ha explicat la presentadora.