"La cadena privada catalana no hauria d'abandonar l'estil de programes que van marcar la societat catalana, com el "Vitamina N" i que ara fa amb "El Circ" de Frank Blanco"
Per David Montufo
S’acaben les vacances i arriba la nova temporada televisiva. Setembre és un dels moments més decisius del curs televisiu, ja que és quan les cadenes revelen les seves apostes i juguen les seves cartes per programar una graella setmanal interessant i escollir quins programes renoven, quins no i quins estrenen. Pel que fa a 8tv, ja ha presentat la nova temporada, i arriba amb més força que l’anterior: formats renovats, noves apostes i cares molt conegudes.
Novetats i canvis de la nova temporada
"El 8 està de moda" és l’eslògan amb què 8tv presenta la seva segona temporada, plena de grans novetats i professionals reconeguts que s’afegeixen al projecte. La televisió privada de Catalunya ha decidit apostar per les franges de la tarda, el prime time i el late night. Entre setmana, l’Opina Cat serà l’encarregat d’arrencar les tardes de la cadena amb Carlos Fuentes, que en serà el presentador de dilluns a dijous, i Jose García li agafarà el relleu els divendres. El format mantindrà l’emissió en directe i "sense cap mena de filtre", tal com va dir Fuentes. A dos quarts de nou serà Dani Senabre el que s’encarregarà de generar show des d’un prisma més boig, ja que la idea és anar més enllà d’informar sobre l’actualitat del futbol. Senabre Contraataca és l’aposta de la cadena per a l’esport, amb tertulians com ara l’actor Joel Joan o l’integrant de Love of Lesbian Santi Balmes.
La nit començarà amb actualitat política de la mà de l’exdirector de TV3, Vicent Sanchis. "Em sento menys coartat que a la televisió pública", va explicar, fet que permetrà que el to del programa sigui segurament més políticament incorrecte. A més, El Pentàgon comptarà amb polèmics col·laboradors, com la periodista Pilar Rahola i l’exdirector de Catalunya Ràdio Saül Gordillo. D’altra banda, a les onze de la nit, Frank Blanco s’encarregarà de conduir l’èxit de la temporada anterior. I és que, la veritat sigui dita, un servidor ha de reconèixer que aquest estiu ha trobat molt a faltar a tota la família d'El Circ, el qual acompanya cada nit l’audiència amb molt humor, seccions esbojarrades i convidats molt interessants.
Com a novetat, a banda del fixatge de Cristina Porta, aquesta temporada el programa incorporarà una secció en la qual el públic anirà a buscar parella en directe. Això sí, amb l’única condició que si se’n volen anar junts, ho hauran de fer sense roba! Una idea que desperta nostàlgia de l’esperit del Vitamina N, i que evidencia que El Circ va camí de convertir-se en un referent de l’entreteniment de la televisió catalana, amb molta inconsciència i amb un ADN propi.
Quina manera de tornar... 'Trending Topic' a Twitter i una acollida BRUTAL
— EL CIRC (@elcirc8tv) September 6, 2022
🎪 Mil gràcies! pic.twitter.com/CD4nOpfF5N
Qui també torna aquesta temporada i amb nom de programa renovat és Ares Teixidó, la qual té l’objectiu de continuar trencant estereotips i tabús. Tal com va dir Nicola Pedrazzoli a la presentació de la nova temporada, "hem de fer més sexe"! D’aquesta manera, Ares Revolution obrirà les nits dels divendres en directe i acabarà el programa en un local d’oci nocturn de Barcelona i tancarà les nits dels diumenges amb entrevistes a cares conegudes.
8tv també ha decidit renovar Maria de la Pau Janer, la qual mantindrà l’essència de les entrevistes íntimes, però aquest cop amb dones i homes amb Ànimes. Gonzalo Bernardos torna a les nits dels divendres amb Economia de Guerra i Gabriel Rufián fa un salt a la petita pantalla a les nits dels diumenges amb el ja existent La Fàbrica, el qual s’ha estrenat amb el Lildami com a primer entrevistat. Finalment, un programa que, sense dubte, farà parlar molt és El Fax de 8tv a les nits de dissabte. I sí, és tota una declaració d’intencions: la cadena agafa el relleu del FAQS de TV3 per tractar l’actualitat sense censura i "intentant fugir del que és políticament incorrecte", tal com va dir Eduard Pujol, el qual serà l’encarregat de presentar el programa juntament amb Elisabet Cortiles.
💜 ARES REVOLUTION 🍆
— Ares Revolution (@AresRevolution) September 9, 2022
Un programa sense censura per a persones desmesurades 😈
A partir del 16 de setembre amb un format renovat
📺 Divendres en directe a les 23.15h i diumenges a les 23h sempre a @8tvcat pic.twitter.com/ht2cNoYbgk
La privada catalana va de debò
I un servidor no es basa únicament en el tatuatge que s’ha fet Nicola Pedrazzoli del número vuit al braç. Els 10 milions de pressupost i el fixatge de cares tan conegudes fa més que evident que la segona temporada vol anar més enllà de la primera. Es pot dir que el projecte va de debò.
Si més no, l’univers de 8tv compta amb unes 320 persones, de forma directa o indirecta, a l’equip. Com van dir Pedrazzoli i Marta Polo, directora de la cadena, "l’hem agafat gairebé morta" i ara el que toca és continuar treballant per anar fidelitzant nous públic. La clau? Mantenir l’essència amb la qual va començar 8tv, comunicar amb un nou llenguatge i treballar per aconseguir eines que enganxin els consumidors més fidels i, alhora, que sorprenguin i atrapin nova audiència.
Què necessita 8tv per consolidar-se?
"Les dades d’audiència són complicades" va dir el propietari de 8tv, i és que el repte de la cadena ha de ser ambiciós i constant. La temporada ha iniciat amb audiències poc generoses a les diverses cadenes, però també cal dir que fins arribats a començaments de setembre l’audiència segueix de vacances. És moment de veure quins són els elements que funcionen, per potenciar-los, i quins s’han de canviar. A diferència de la primera temporada de 8tv, que es va centrar principalment en l’entreteniment, la segona ve amb dos focus diferenciats: l’actualitat i l’entreteniment. La cadena privada ha vist una oportunitat d’oferir als espectadors el que la pública ha deixat de banda de cara a aquest nou curs televisiu. Això sí, ara que TV3 aposta majoritàriament per l’entreteniment, 8tv no hauria d'abandonar l'estil de programes que van marcar la societat catalana, com el Vitamina N de Jordi González i que és el la línia que segueix El Circ.
🔞 Ara ja sabem què fa la @lorena_vazquez quan s'acaba el programa 🤣 pic.twitter.com/sSUuCTdonN
— EL CIRC (@elcirc8tv) September 7, 2022
Sent conscient que la cadena continua treballant per ampliar la graella, considero que seria una molt bona opció potenciar els matins amb alguna cara coneguda. Desmarcar-se del to seriós de la majoria de cadenes en aquesta franja i oferir actualitat i entreteniment de forma trencadora i que arribés a nous públics. També trobo a faltar entreteniment a les tardes del cap de setmana. Contingut esbojarrat, amb convidats interessants, i debats d’actualitat que posin el focus en temes moltes vegades oblidats. Dit això, només queda desitjar molta sort a tothom qui forma part de l’equip de 8tv i confio que totes aquestes iniciatives arriscades ens sorprenguin gratament.