«Crackòvia» s'estrena amb derrota del Barça: a quina hora es pot veure a la plataforma 3Cat?

Televisió

El programa satíric enceta nova etapa amb emissió a través del servei d'streaming i una posterior a TV3 els dijous, després del "Polònia"

Publicat el 26 d’octubre de 2026 a les 17:49
Actualitzat el 26 d’octubre de 2026 a les 17:52

Crackòvia comença nova etapa amb una derrota del Barça contra el Reial Madrid. La primera en Lliga de la temporada i la primera gran patacada de l'era Hansi Flick contra l'equip blanc. Circumstàncies difícils per a tots els culers, però un gran camp per recórrer per als guionistes de Minoria Absoluta. El programa torna aquest dilluns 26 d'octubre farcit de gags, nous personatges i cares mítiques que molts aficionats de les antigues temporades trobaven a faltar.

El primer episodi el podreu veure directament a la plataforma 3Cat a partir de les 20:30h aquest mateix dilluns. En un principi, Sant Joan Despí va anunciar que el Crackòvia seria una de les apostes de l'estratègia digital de la corporació, amb finestres de distribució a la plataforma 3Cat i als nous canals de YouTube que impulsaran.

Ara, però, la intenció és una altra: s'emetrà per TV3 els dijous, després del Polònia, a les 22:40h. Ho farà, però, en diferit. Sigfrid Gras, director de TV3, va celebrar el retorn del programa a l'univers de la Corpo en una roda de premsa feta des de l'Auditori 1899 del Camp Nou i va deixar constància que entenen que alguns dels gags poden quedar caducats de dilluns a dijous. Especialment les jornades en les quals el Barça (o el Reial Madrid) disputin la Champions League.

Els capítols arribaran 48 hores després de l’estrena a la plataforma al canal de YouTube de 3CatHumor. A més, hi haurà peces específiques per a Instagram i TikTok. La gran preocupació era l'espai que podia ocupar a la graella de TV3. Gras l'ha diluït: "No volem deixar enrere el nostre públic de sempre", ha afirmat. 

Què sortirà al «Crackòvia»?

"Ens obrim a noves formes", va relatar Gras. "El futbol femení i gags d'altres equips catalans, com el Girona, l'Espanyol o el Sabadell". I també un dels grans clàssics: Josep Pedrerol amb El Chiringuito. Precisament un dels seus membres, José Álvarez, va formar part de la roda de premsa com a periodista i va preguntar per la qüestió.

La resposta va ser afirmativa i molt celebrada per l'espai que ara s'emet des de Mediaset. Tornaran personatges com Johan Cruyff o Josep Lluís Núñez, però l'arribada de Lamine Yamal, Kylian Mbappé, Aitana Bonmatí o Pau Cubarsí busca ser un reclam per a noves generacions.

Un cop més, la producció del programa aterra de la mà de Minoria Absoluta, productora mare del programa original i del seu germà gran, el Polònia. Gras va celebrar "l'aliança" que conformen i "la facilitat" amb la qual segueixen treballant.

En les darreres setmanes es van poder conèixer alguns detalls entre bastidors del nou Crackòvia, com el fet que Manel Vidal (La Sotana, i exmembre de La Competència de RAC1) formarà part de l'equip de guionistes. També Magí Garcia, membre de l'Està Passant i també de La Sotana. 

Escull El Món de la Tele com la teva font preferida de Google