Josep Cuní rebrà el Premi d'Honor de la Comunicació 2025 de la Diputació de Barcelona

Els membres del jurat han volgut reconèixer de Cuní "la seva trajectòria professional marcada pel rigor, la innovació i el compromís amb la comunicació de qualitat"

Publicat el 06 de novembre de 2025 a les 14:43

El periodista Josep Cuní rebrà el Premi d’Honor de la Comunicació 2025 de la Diputació de Barcelona durant la 38a edició dels Premis de Comunicació Local. L'acte, que se celebrarà el pròxim 13 de novembre, també s'entregaran els premis Tasis-Torrent de Premsa Local i Comarcal; Miramar de Televisions Locals; Rosalia Rovira de Ràdios Locals; al millor contingut en les modalitats de vídeo, àudio i multimèdia, i a la millor iniciativa comunicativa d’un ens local de la província de Barcelona. Tots els premiats es desvetllaran aquell mateix dia. Segons explica la Diputació de Barcelona, enguany s’han presentat un total de 72 candidatures de tot Catalunya.

Els membres del jurat han volgut reconèixer de Cuní "la seva trajectòria professional marcada pel rigor, la innovació i el compromís amb la comunicació de qualitat", així com "la seva contribució a dignificar el periodisme i a formar generacions de professionals". El periodista del Maresme ha estat una figura clau en la història de la ràdio i la televisió a Catalunya. Amb més de cinc dècades de dedicació, iniciades a Ràdio Joventut de Barcelona i Ràdio Terrassa, ha deixat empremta en mitjans com Catalunya Ràdio, TV3, COMRàdio, La Ser, RNE, 8tv o Cuatro TV.

També ha escrit articles per a l'Avui, El Periódico, La Vanguardia i El País, i ha estat professor de Periodisme a la Universitat Pompeu Fabra i a la Universitat de Barcelona. Fundador del Màster en Periodisme UB-Columbia University NYC, és president i també fundador de l’agència de continguts Broadcaster. Ha estat reconegut amb diversos guardons, entre els quals sis Premis Ondas, el Premi Nacional de Comunicació de la Generalitat i la Creu de Sant Jordi.

 

Cuní va ser un dels periodistes de major rellevància que va posar en dubte la funcionalitat d'alguns dels canvis que protagonitzava el 3Cat durant la nova temporada. En una conversa amb Xavi Bundó, va expressar els seus dubtes sobre l'impacte de les modificacions, com les estètiques. "Jo continuo veient les grans cadenes internacionals presentar els informatius amb corbata", diu Cuní sobre l'aparició de Toni Cruanyes sense aquesta peça de roba, molt identificativa pels presentadors de notícies arreu del món. 

En ser preguntat per la nova marca 3CatInfo baix la desaparició de "la marca Catalunya Ràdio i l'actual TV3" -com defineix Bundó-, Cuní responia que "la Coca-cola continua dient-se Coca-Cola". El veterà presentador de ràdio afegeix que el sorprenen els canvis de nom i d'imatge de la marca 3Cat. "Si tu tens la Coca-Cola, per què vols deixar-li de dir Coca-Cola? Això em sorprèn, sobretot quan ho ha decidit gent que ve del màrqueting", es preguntava Cuní continuant amb la metàfora de la beguda per exemplificar la situació amb el nou 3CatInfo. Una situació que la presidenta de 3Cat Rosa Romà ja va defensar que "calia consolidar".