La pel·lícula El 47 ha estat un èxit total, tant d'espectadors com en la crítica. Basada en la història de dissidència del districte de Torre Baró, en què el conductor d'autobús va segrestar un vehicle per demanar que arribés al barri, s'ha endut el Gaudí i el Goya a millor pel·lícula. Però hi ha un debat de fons que també l'ha esquitxat: explicar els fets des d'una revolta personal en comptes d'una lluita col·lectiva de diversos grups polítics i socials, als quals Vital militava.
L'actriu Clara Segura, guardonada pel seu paper tant amb el Gaudí com amb el Goya, ha abordat el debat en una entrevista al diari Ara. En un moment de la conversa que ha mantingut amb Albert Om, el periodista s'ha referit al fet que la mare de Segura "tenia el carnet del PSUC". "I tant! Com Manolo Vital, que això és potser el que jo li retrauria a la pel·lícula. Ell [Vital] era de Comissions Obreres i del PSUC. Jo crec que això s’hauria pogut explicar d’alguna manera.", ha dit l'actriu, amb qui Om ha coincidit: "sembla la lluita d’un home sol...".
En la conversa també s'ha referit al fet que El 47 i Casa en Flames s'hagin vinculat a discursos contraposats: castellanoparlants pobres i catalanoparlants rics amb casa a Cadaqués, que Segura ha volgut desmarcar-se'n. "Soc catalanoparlant, neta de murcians, la meva mare ha nascut aquí, vinc d’una família de treballadors i vam tenir una zòdiac quan érem petits", assegura.
La pel·lícula, dirigida per Marcel Barrena i interpretada per Eduard Fernández, Clara Segura i Carlos Cuevas, és la més vista del cinema en català dels darrers 40 anys. El novembre va superar els resultats en taquilla de Casa en flames, precisament, la seva gran rival als Gaudí, on finalment El 47 va regnar.