Com si fos ahir tanca la novena temporada aquest juliol amb un gran esdeveniment televisiu. La ficció estrella de les tardes de TV3 arribarà al final aquest any amb un capítol de més d'una hora de duració el pròxim dilluns 20 de juliol, just després del Telenotícies Vespre. Els grans fans de la telenovel·la de sobretaula que no es preocupin: no és l'adeu definitiu de la sèrie.
Com vam explicar a finals de febrer, la ficció de producció pròpia té assegurada nova temporada per al 2026-2027. Així ho va confirmar la direcció del 3Cat en un acte a la Casa de les Punxes de Barcelona des d'on van presentar totes les estrenes de ficció per aquest 2026.
Oriol Sala-Patau, màxim responsable del departament de ficció de la corporació catalana, va celebrar els èxits que suposa el Com si fos ahir i l'arrelament històric que tenen les telenovel·les a casa nostra. La notícia arribava l'endemà de la millor quota de pantalla de la novena temporada: un immens 25,6%. Les dades d'aquell dimarts 24 de febrer consolidaven la ficció de producció pròpia amb 253.000 espectadors de mitjana, una xifra que recorda les enregistrades durant la seva estrena, la temporada 2017-2018.
Com serà el final de la novena temporada del «Com si fos ahir»?
Segons han relatat des del 3Cat, en aquest darrer capítol, els Melero passen uns dies en un càmping, però el que havien de ser uns dies de descans es converteixen en una aventura perillosa. Mentrestant, la família Andreu intenta trobar la pau després d’una temporada intensa i la colla es reuneix, però sense saber que un d'ells té uns plans inesperats.
Col·locar el darrer capítol de la temporada en una franja de prime time com la de dilluns atorga la categoria que es mereix una ficció que aglutina una quota de pantalla del 19,7%. A més, a la plataforma del 3Cat, es manté cada dia com un dels continguts més vistos i recuperats pels usuaris.
Quan tornarà a emetre's? El 3Cat ja dona respostes: a partir del 7 de setembre, amb la desena temporada, que la convertirà així en la sèrie més longeva de la història de TV3.


