L'esperat documental sobre la dissolució del grup Zoo arriba aquest divendres als cinemes. Dirigit per Josep Pitarch, el llargmetratge submergeix l'espectador en el context familiar, social i cultural dels seus integrants, a més de mostrar imatges exclusives dels concerts del Palau Sant Jordi, el celebrat a Gandia o el del WiZink Center de Madrid. Podreu trobar el documental en diverses sales de Catalunya i el País Valencià.
La seva estrena va ser postergada per l'esclat de la Dana i les fatals conseqüències posteriors. És per això que des d'aquest 22 de novembre, diverses sales de Catalunya i el País Valencià ja projecten Sobreviure a l'incendi, la que preten ser la resposta a tots els dubtes, debats i qüestions sorgits per l'anunci de la dissolució de la banda, fet aquest estiu.
Hui s'estrena en cines el llargmetratge que recorre els deu anys de trajectòria de @ZooPosse, del qual @panxzoo1, líder de la banda, parlava així en el dia de la preestrena.
— À Punt (@apunt_media) November 22, 2024
🎬 ‘Sobreviure a l’incendi’ és un film participat per À Punt.
🔎On veure-la? https://t.co/MGMV7IVsUR pic.twitter.com/yC59OKP34t
Els protagonistes són clars: els membres de la banda (Toni Sánchez “Panxo”, Arnau Gimenez, Toni Fort, Marcos Úbeda, Héctor Galán i Natxo Císcar) oferiran el seu testimoni, però també apareixen les opinions i vivències relacionades amb ZOO de personatges de rellevància social com Jordi Évole, Rozalem, Toni Mejías, Andreu Juanola, Sandra Monfort i altres.
S'expliquen intimitats del grup, moments de crisi com les que va patir a nivell personal en Panxo, les situacions de pressió a les quals es van veure abocats molts membres del grup o com és de difícil gestionar un èxit tan gran com el de Zoo.
La producció del documental és a càrrec d'AMBRA, una empresa audiovisual situada a la ciutat d'origen del grup, Gandia. La seva especialitat són els documentals de memòria democràtica i promoció cultural i musical. Entre els seus grans èxits hi ha el fet d'haver aconseguit premis estatals i internacionals arreu del planeta, en festivals des de Marsella, Xile, Màlaga o Madrid. Entre les diverses entitats que hi han participat també hi és la televisió del País Valencià, À Punt.