TV3 investigarà per què es va retallar el nom de RAC1 de l'emissió de l'obra de teatre Dones de ràdio en el prime time del dilluns 14 de setembre. Segons ha avançat Jordi Basté a El món a RAC1 i ha pogut confirmar El Món de la Tele, la direcció de la televisió pública catalana obrirà una investigació per aclarir què ha passat. El mateix Basté havia denunciat aquest matí, a les vuit en el seu editorial, que l'emissora del Grup Godó havia desaparegut del text original de Cristina Clemente i que interpretava, en un moment de l'obra, Àngel Gonyalons.
Segons ha pogut confirmar aquest mitjà, la direcció de TV3 "no tenia constància d'aquest fet" i ha assegurat a Basté que "rebutja" el fet que s'hagués suprimit el nom de RAC1 a l'emissió de dilluns. El text original de l'obra Dones de ràdio diu això: "Presento un programa de ràdio en una de les principals emissores del país. RAC1, no sé per què ho amago. És un programa-magazín de vespre, on hi puc fer bastant la meva i tenir molta audiència. Vull dir que a la ràdio també sóc la reina", diu el personatge de l'Àngel Gonyalons.
En la denúncia de Basté d'aquest dijous al matí, el mateix programa de RAC1 ha exposat el segon text, el que va emetre TV3: "Presento un programa de ràdio en una de les principals emissores del país. És un magazín de vespre, on hi puc fer bastant la meva... i tenir molta audiència. Vull dir que a la ràdio també sóc la reina", deia Gonyalons a l'actuació que es va passar per la televisió pública. El periodista d'Horta ha estat molt contundent i molt dur amb la direcció de Sant Joan Despí en el seu davantal i ho ha titllat de "censura". La reacció de la cadena, però, ha arribat a un quart de deu del matí.
Just abans de començar la tertúlia, Basté ha explicat que la direcció de TV3 s'ha posat en contacte amb El món a RAC1: "La direcció de la corporació i de TV3 s'ha posat en contacte amb RAC1. Diuen que ells no n'estaven al cas, que hi estan totalment en contra de la censura, i que obren una investigació per aclarir els fets. Quan tinguin les conclusions prendrà les mesures oportunes", ha relatat el presentador als membres de la tertúlia i a la resta dels oients.
Basté segueix molest amb el fet que es retallés RAC1 de l'obra de teatre
Tian Riba, qui va dirigir un dels programes estrella de la cadena de fa gairebé una dècada (el FAQS, Preguntes Freqüents, les nits de dissabte) sí que ha estat crític i ha posat cullerada amb tot plegat: "Si vols et dic les conclusions. No hi haurà conclusions. Què vol dir que la direcció de TV3 no n'estava al cas?", ha dit, molest. Basté, però, sí que li ha respost que considera verídiques les paraules de Sant Joan Despí. En una conversa que ha durat diversos minuts més, el presentador d'El món a RAC1 ha insistit en el fet que des de l'emissora del Grup Godó mai han girat l'esquena a TV3.
"He rebut missatges de treballadors de TV3 que estan...", ha insinuat. Des de la tertúlia han recordat que Quim Masferrer era al Versió RAC1 amb Toni Clapés aquest dimecres a la tarda. "Home, ja ho sé, que hi ha una altra emissora que fa competència a aquesta. I que forma part de l'engranatge de la corporació. Ja ho entenc!", ha exclamat Basté, fent referència a Catalunya Ràdio. "I que és competència, ja ho entenc", ha repetit.
Ara bé, ha deixat ben clar, abans d'entrar en matèria política, el seu posicionament, un altre cop: "Juguem la mateixa lliga i, a més, amb el mateix idioma- És el més important [...] En aquests moments la primera i la segona emissora d'aquest país són en català. Alguna cosa estem fent bé, doncs, cony, ajuntem-nos!", ha reblat. Basté també ha criticat que aquella persona que hagi decidit fer això "no se n'adona que amb els cinc minuts que ho estan parlant ja ha fet l'efecte Streissand". I que, sobretot, ha assegurat que "no ho volia deixar passar".


