Jordi Basté ha centrat el davantal d'aquest dilluns 22 de juny a l'ascens del CE Sabadell. Els arlequinats, que tornen a la Segona Divisió després de molts anys de patiments. Primer, caient fins a Segona Federació. Segon, que feia sis anys que no estaven en la categoria de plata del futbol estatal.
I tercer, perquè la capital del Vallès Occidental necessitava una celebració com la que van viure aquest cap de setmana a la Nova Creu Alta i al centre de la ciutat. Ara bé, tots els titulars, com apuntava el presentador d'El món a RAC1 en el seu editorial matinal de dilluns, se centraven en la polèmica: en les paraules i incitació al càntic insultant per part de Diego Fuoli, porter del Sabadell. I això, a Basté, no li ha fet gens de gràcia.
"Hi ha ascensos que costen anys. Hi ha ascensos que costen llàgrimes, decepcions, camps difícils, quilòmetres, paciència i molta fe. I quan finalment arriben, haurien de pertànyer a la gent que els ha fet possibles. Als jugadors, als tècnics, al club i, sobretot, als aficionats que hi eren quan tot anava malament", ha advertit aquest 22 de juny, a les vuit del matí. "Per això sap tan greu que l’ascens del Sabadell, tan treballat i tan merescut, hagi quedat en part eclipsat per una escena que no tenia res a veure amb el futbol", ha advertit, ja en els pocs segons de l'editorial.
Qué puta vergüenza. Yo lo echaba del equipo por falta muy grave. pic.twitter.com/woEYB9cTOl
— Diego E. Barros (@diegoebarros) June 21, 2026
Basté, però, fins i tot posa una mica d'aigua al vi en el context polític. "Perquè una cosa és que cadascú tingui les seves idees polítiques. Només faltaria. Una altra és que, enmig d’una celebració popular, amb un micròfon a la mà i davant de milers de persones que han anat a celebrar un èxit esportiu, un jugador decideixi convertir aquell moment en una invitació a l’insult", ha puntualitzat, carregant contra Fuoli. El periodista d'Horta, però, no ha citat en cap moment el nom del porter.
"Parlem d’un futbolista que, des de l’escenari, busca la resposta d’una multitud perquè aquesta coregi un insult contra una persona concreta", ha afirmat. Basté ha fet referència al càntic del porter que, com en molts esdeveniments ultraconservadors o reaccionaris, Fuoli va cantar al públic: "Pedro Sánchez..." i cert públic va finalitzar-ho amb "fill de puta". Es van sentir xiulets i desaprovacions, també. Moment incòmode que ha obligat al porter a disculpar-se i al Sabadell a donar explicacions.
Jordi Basté carrega contra la cultura de l'insult
El presentador del matinal de RAC1 seguia contundent amb la situació. "Aquí la qüestió no és Pedro Sánchez. La qüestió és l’insult. La qüestió és la banalització de la desqualificació com a forma d’expressió pública. La qüestió és que sembla que hi ha comportaments que continuem disculpant perquè els protagonitzen esportistes, perquè estan eufòrics o perquè ja se sap com són aquestes celebracions. Doncs no".
Basté, però, ha entrat en una qüestió que segueix generant debats i discussions arreu: el de barrejar política i esport. Ha dit la seva. "A la plaça hi havia gent de totes les ideologies. Gent que vota Sánchez i gent que no. Gent que probablement no el pot ni veure. Però havien anat a celebrar un ascens, no a participar en una escridassada política", ha apuntat. Després, ha anat a per Fuoli. I ha estat contundent, el de RAC1, amb les disculpes buides que va emetre el porter després de tot el rebombori
— DF (@Diego_Fuoli) June 21, 2026
"Després va arribar el comunicat del futbolista. Aquella frase tan gastada, tan inútil i tan poc valenta: si algú s’ha sentit ofès. Com si el problema fos l’ofensa i no el fet. Com si la responsabilitat recaigués en qui s’ha molestat i no en qui va provocar la situació. Les disculpes són una altra cosa. Les disculpes comencen quan algú és capaç de dir: m’he equivocat. I ja està. Sense condicionants. Sense matisos. Sense traslladar el problema als altres", ha dit Basté aquest matí, amb molta contundència. Per acabar, ha volgut centrar-ho amb allò important per als ciutadans de Sabadell: el retorn a Segona Divisió.
"El Sabadell torna a Segona… a la categoria que li correspon després d’una temporada extraordinària. Això és el que hauria d'ocupar els titulars. Això és el que haurien de recordar els seus aficionats d’aquí a uns anys. Però una vegada més hem descobert que construir una alegria col·lectiva és molt més difícil que espatllar-la amb trenta segons de protagonisme mal entès. I és una llàstima. Sobretot perquè l'ascens sí que se’l mereixia tothom. El soroll, no", ha finalitzat.

