Loquillo serà el convidat de Lo de Évole d'aquest diumenge, a la Sexta. El controvertit músic català, tal com hem pogut veure a l'avançament del programa que s'ha publicat, reflexionarà sobre música, política i Barcelona: "Aquesta ciutat no és la mateixa des que va morir Floquet de Neu", diu Loquillo.
A banda, l'artista també explica l'origen del seu nom. Jordi Évole en va parlar ahir al Tu Diràs de RAC1, amb Aleix Parisé. En un avançament del programa que tots dos periodistes van comentar, Loquillo explica que el seu sobrenom es remunta a finals dels anys 60. "A Barcelona venien molts marins americans i els "rockers" ens dedicàvem al petit comerç per enganyar-los", explica el cantant, que detalla que va canviar-li una jaqueta amb un dibuix del "pájaro loco" a un mariner americà per una "punta de llapis" que simulava ser una droga.
Loquillo, que en la seva època de joventut va ser jugador de bàsquet, va compartir vestuari i escola amb Epi, el mític aler blaugrana, i relata que va ser ell qui li va posar aquest sobrenom. "Quan em va veure amb la jaqueta em va començar a dir Pájaro. I temps després, durant un partit, Epi em va fer una passada que em va impactar a la boca de l'estómac i em va fer caure", recorda Loquillo, "quan estava a terra se'm va apropar i em va dir ara et diré Loquillo". "Em sembla una anècdota bastant merda", bromeja Évole, que reconeix que desconeixia d'on venia l'origen del sobrenom del músic català. El periodista de la Sexta, explica també que el programa tractarà una Barcelona més "canalla", on els "revolucionaris d'esquerres convivien amb els rockers com Loquillo".
Évole revela l'origen blaugrana del nom de Loquillo al «Tu Diràs» de RAC1https://t.co/6HluqwyXAB pic.twitter.com/wh4PyvSDAj
— El Món de la Tele (@mondelatele) April 17, 2026
RAC1 arrassa a l'EGM
El primer EGM del 2026, amb molt bones notícies per a la ràdio en català, però especialment per a RAC1. L'emissora principal del Grup Godó torna a trencar el seu propi rècord i registra 1.098.000 oients, mentre que Catalunya Ràdio torna a créixer, respecte de l'anterior EGM (el del desembre del 2025, 644.000) i frega els 700.000 mil oients. La ràdio pública, però, l'abril del 2025, va registrar 716.000. En tercer lloc, la Cadena SER apuntala la seva posició amb 450.000 oients. Les emissores en llengua catalana tornen a registrar molt bones dades d'audiència. En el prime time la situació no balla gaire.
Les dades de l'Estudi General de Mitjans d'aquest 15 d'abril mostren que El Món a RAC1 de Jordi Basté torna a ser el programa més escoltat de la ràdio d'aquest país, amb 809.000 oients. L'espai matinal de RAC1 creix respecte de l'anterior baròmetre, el de desembre del 2025 (790.000) i encara més si es compara amb fa un any, l'abril del 2025 (774.000). Basté ha aplaudit els resultats des del davantal. "Amb els anys, els oients han anat canviant i som els primers que ens adonem que fem programes i no ens oblidem de qui hi ha a l'altre cantó", ha afirmat el periodista d'Horta.


