El passat 2 de juny, 8TV i la resta de canals del grup que lidera l'empresari italià Nicola Pedrazzoli, es van declarar insolvents i van entrar en preconcurs de creditors. El propietari del canal privat va reconèixer a través de les seves xarxes socials que la situació era delicada i va arribar a assegurar que "tan sols jo sé els veritables motius pels quals s'ha arribat aquesta conclusió".
"Ha arribat el moment d'explicar-los", va afegir tot i que no va donar més informació. En un altre missatge, el compte de Twitter de 8tv va assegurar que la tornarien a "liar parda". L'anunci de la declaració d'insolvència ha obert un període de tres mesos perquè Pedrazzoli pacti amb els creditors un pla de viabilitat. Si arribat el 2 de setembre, les negociacions no han fructificat, l'empresa entrarà en concurs de creditors i serà la justícia qui resolgui el cas.
Enmig d'aquesta incertesa que sobrevola sobre el futur de la cadena privada catalana, el propietari de 8tv, ha assegurat en declaracions exclusives a elmondelatele.cat, que estan "molt tranquils i convençuts que aconseguirem sortir del preconcurs tal i com ha de ser i com és just que sigui". "Si no ho aconseguim, vendrem 8tv. Ja tenim una oferta, però la nostra voluntat no és vendre el canal", afegeix Pedrazzoli.

Sense dades d'audiència
Mentrestant, la cadena ja ha patit les conseqüències de la seva delicada situació financera i ja no apareix a les audiències des del passat 1 de juny. Des d'aquell dia, Kantar Media, l'empresa que audita les dades d'audiència dels diferents canals només facilita la xifra total del dia, sense detallar les dades per franges i programes.
Una decisió que afecta de ple als ingressos de 8tv i és que sense les dades d'audiència no podrà mantenir als seus anunciants ni la publicitat. Per això i segons ha avançat Pedrazzoli a aquest mitjà, han decidit presentar un recurs al jutge amb data 9 de juny, sol·licitant que de forma immedita es restableixi el servei de Kantar i els hi tornin a facilitar les dades d'audiència dels programes de 8tv. "Kantar no podia prendre aquesta decisió", assegura Pedrazzoli.
Graella sota mínims
Cal recordar que Pedrazzoli va adquirir la gestió dels canals del múltiplex del Grup Godó amb l'objectiu d'arribar a un 4% d'audiència, però el cert és que no ha passat del 0,8%. La primera mesura per mirar de contenir despeses va ser l'acomiadament de sis treballadors del digital del grup Principal.cat.
Pel que fa a la graella, alguns espais ja han marxat de vacances com L'Àtic de Vador Lladó i l'Ares revolution. Pel que fa a El Circ i El pentàgon s'acomiadaran dels espectadors el proper 15 i 16 de juny respectivament, tal i com estava previst.
Aquest dimarts, Pedrazzoli va publicar un fil de Twitter explicant la dificultat que suposa haver de posar en marxa un nou canal: "El negoci de la televisió necessita una descomunal paciència, un sòlid equip directiu, els millors professionals de la comunicació, idees clares, confiança total, una extremada valentia, màxima concentració, il·lusió a mort, fam infinita i el més important: una inversió inicial extremadament important".
una inversión inicial extremadamente importante. Los resultados suelen tardar (la media en Europa ha sido, hasta ahora, de 7 años) pero siempre llegan y cuando los alcanzas son muy superiores a los de otros negocios. Siempre ha sido así y siempre será así. 💚
— nicolapedrazzoli (@pedrazzolinic) April 13, 2023