Netflix perd un milió d'usuaris amb el seu pla contra contra els comptes compartits

L'estudi de Kantar també assegura que la nova SkyShowtime ha debutat amb força i que Amazon Prime continua guanyant adeptes

Publicat el 26 d’abril de 2023 a les 07:34
Actualitzat el 26 d’abril de 2023 a les 14:22

Netflix ha perdut més d'un milió d'usuaris a Espanya després d'haver posat en marxa el seu pla per acabar amb els comptes compartits. Segons l'estudi fet públic per Kantar Worldpanel, l'estratègia que va arrencar principis de febrer, i que pretenia incrementar el nombre de subscriptors, ha provocat l'efecte contrari.

La intenció de plataforma era que, amb el temps, molts d'aquests usuaris tornessin pagant una subscripció, però les dades del primer trimestre no indiquen que això passi. La realitat és que Netflix té molts menys espectadors.

Segons les dades de l'Estudi Entertainment on Demand (EoD) sobre el mercat de streaming a Espanya durant els mesos de gener i març d'aquest 2023, conclou que Netflix "ha perdut un milió d'usuaris". I no només això, Kantar afegeix que la plataforma gairebé va triplicar les baixes en comparació amb el mateix període anterior, i gairebé la meitat d'aquests asseguren que no pagaran pel servei. Per tant, difícilment els podrà recuperar.

L'empresa especialitzada en mesurament d'audiències, també assegura que les seves projeccions per al proper trimestre són preocupants per a Netflix, ja que el 10% dels subscriptors que continuen a Netflix també es plantegen donar-se de baixa.

Amazon lidera les noves subscripcions

L'estudi també revela que el 34,4% de les noves subscripcions han estat per a Amazon Prime Vídeo, seguida molt de prop per la nova SkyShowtime amb un 32,4% i HBO Max amb un 9,2%.

Pel que fa al contingut més vist, ha estat per a la sèrie d'HBO Max, The Last of Us en HBO Max, seguida de la sèrie espanyola La Chica de nieve a Netflix.

Noves subscripcions a plataformes durant el primer trimestre del 2023