Netflix anuncia pèrdues i estudia posar publicitat i acabar amb els comptes compartits

La plataforma perd 200.000 subscriptors i guanya un 6,4% menys durant el primer trimestre del 2022

Publicat el 20 d’abril de 2022 a les 08:31
Actualitzat el 20 d’abril de 2022 a les 21:27

La plataforma perd 200.000 subscriptors i guanya un 6,4% menys durant el primer trimestre del 2022

Netflix no passa pel seu millor moment. La companyia ha fet públic que ha perdut 200.000 subscriptors durant el primer trimestre del 2022, la primera reculada en 10 anys. A aquests, se li han de sumar els 700.000 que ha perdut a Rússia, després d'abandonar el país a causa de la invasió d'Ucraïna. Sense aquesta mesura, la plataforma n'hauria guanyat 500.000.

La davallada ha estat homogènia a tot el món. Així, als Estats Units i Canadà va perdre 636.000 abonats, a Europa 303.000 i a Llatinoamèrica 351.000. En canvi, a la zona d'Àsia-Pacífic n'ha aconseguit sumar 1.087.000. Un balanç inesperat que ha fet caure el valor a la borsa de la companyia en més d'un 35%, com ha publicat l'economista català Sala-i-Martin.

El benefici net del primer trimestres del 2022 també s'ha situat en números vermells. Així de gener a març, Netflix va obtenir 1.597 milions de dòlars (1.480 milions d’euros) un -6,4% menys al resultat de l'any anterior.

Canvis imminents

Amb aquestes dades a la mà, els responsables de Netflix ha anunciat que estudien un seguit de canvis per rellançar el seu model de negoci. Entre d'altres, estudia incloure anuncis publicitaris a canvi d'una tarifa més barata i revisar les comptes compartides. L'empresa calcula que dels 222 milions de comptes que té a tot el món, més de 100 són compartides amb persones que no paguen. Per mirar de capgirar la situació, en alguns països s'ha implementat un recàrrec addicional, una mesura que podria ampliar a tots els seus territoris.

Menys quantitat, més qualitat

La intenció de la plataforma és rebaixar la seva inversió durant els pròxims mesos. Netflix ha vist com la competència, especialment Disney+ i Amazon Prime, li han retallat distàncies amb menys estrenes, però de més qualitat.