Terratrèmol a la indústria espanyola: Atresmedia s'integra a Disney+ amb més de 300 hores de contingut

Les dues companyies consideren l'acord "d'històric" i segellen una col·laboració que no suposarà cap cost addicional per als usuaris del servei en streaming d'origen nord-americà

Publicat el 09 de setembre de 2025 a les 15:32
Actualitzat el 09 de setembre de 2025 a les 15:34

Moviment empresarial notori a la indústria audiovisual espanyola. Atresmedia ha tancat un acord amb The Walt Disney Company que suposarà la incorporació d'una sèrie de continguts de producció pròpia, d'Atresplayer, a la plataforma de Disney+, una de les més utilitzades pel públic català i de la resta de l'Estat. El pacte, segellat aquest dilluns, suposarà que els subscriptors del servei de contingut en streaming de la companyia nord-americana podran trobar-se amb contingut de l'entitat espanyola sense cap mena de cost addicional -una estratègia que, per exemple, Amazon Prime Video sí que aplica-.

És el primer cop que dues grans plataformes a l'estat espanyol fan aquesta mena d'agrupació. "És un acord inèdit i pioner al nostre país", va relatar José Antonio Antón, director general d'Atresmedia, en la roda de premsa de presentació de l'acord. No és del tot cert. El servei d'Amazon Prime Video a l'estat espanyol, per exemple, permet veure -si es paga un cost addicional- els continguts d'una altra gran plataforma com pot ser HBO Max. El fot notori, pioner i diferencial és que en el cas d'Atresmedia i Disney, els usuaris d'aquesta segona plataforma no hauran de pagar res més. 

El contingut de l'empresa audiovisual espanyola, propietària també de La Sexta i d'Antena 3, tindrà un espai diferenciat dins del catàleg del servei de contingut en streaming del gegant estatunidenc. Simón Amselem, conseller delegat de la companyia per a Espanya i Portugal, va considerar que l'acord és "històric". A més, va destacar el fet que "serà la primera vegada que hi haurà continguts d'un tercer dins de Disney+ amb la marca d'aquest tercer".

Què suposarà això, per als usuaris? Com hem reiterat, cap pagament afegit a la quota que ja abonen. Ara bé, en contingut audiovisual, veuran augmentada l'oferta en més de 300 hores de contingut produït pel grup Atresmedia. Mar afuera, la nova sèrie original de la companyia espanyola que s'estrenarà directament a Disney, serà la primera a obrir la llauna del nou acord. Els espectadors podran veure-la a partir del 14 de setembre.

Els amants de concursos com La Voz també podran veure-ho a través de Disney+, un fet que recorda a la mateixa estratègia seguida per Prime Video amb Operación Triunfo. La diferència, però, és que el concurs musical d'Atresmedia seguirà emetent-se pel canal lineal d'Antena 3. Ara per ara el pacte segellat per les dues companyies només implica l'emissió a l'estat espanyol, tot i que s'explora que el contingut pugui acabar en altres mercats. 

De les 300 hores anunciades per Disney i Atresmedia encara caldrà veure quants continguts, sèries, programes, documentals o pel·lícules apareixeran a la plataforma d'origen nord-americà. Ara per ara, però, aquest moviment empresarial suposa un pas més en l'expansió d'aquesta indústria de les plataformes a casa nostra.

Segueixen les petjades de les grans corporacions televisives dels EUA en les darreres dècades, que van acabar agrupant-se en grans conglomerats a l'hora de competir de manera més ferotge pel públic, els continguts, les publicitats i les grans estrelles de la petita pantalla.