La direcció del 3Cat no afluixa amb la nova arquitectura de marques: «TV3 i Catalunya Ràdio estan més vives que mai»

Fonts internes de la corporació catalana afirmen entendre la posició dels treballadors, que rebutgen els canvis, però "no pot anar en detriment de l’estratègia"; més d'un 63% de la plantilla va participar a la votació, majoritària a mantenir els segells clàssics

Publicat el 28 de novembre de 2025 a les 12:22
Actualitzat el 28 de novembre de 2025 a les 12:25

La direcció del 3Cat segueix defensant la nova arquitectura de marques i l'estratègia amb TV3 i Catalunya Ràdio. Segons fonts internes consultades per El Món de la Tele, la cúpula de la corporació audiovisual "coincideix amb la voluntat expressada" per una majoria de la plantilla de la CCMA, que vol mantenir "actives i visibles" les marques clàssiques. Insisteixen: "el compromís d’aquesta direcció, tal com s’ha defensat internament i públicament, és el d'impulsar i fer conviure la marca 3Cat, que aglutina tots els nostres continguts, amb la resta de marques de la corporació que formen part de l’imaginari col·lectiu d’aquest país". 

Segons els resultats de la consulta interna feta a la plantilla, amb un 63,27% de participació, gairebé el 90% vol persistir en les identitats de la televisió i l'emissora. La votació no és vinculant, però provoca un pols directe amb la direcció del 3Cat, que ja ha sortit a dir la seva l'endemà de la celebració de la votació. "Ara la direcció ha d'escoltar la veu dels treballadors, corregir la política de marques i respectar la funció dels mitjans sense amagar ni menystenir TV3 i Catalunya Ràdio ni ara ni en el futur", van afirmar en un comunicat posterior.

 

  • El 3CatInfo és la nova marca dels informatius

En aquest sentit, la direcció del 3Cat és clara: la convivència de les marques clàssiques amb el 3Cat "no pot anar en detriment de l’estratègia de posar els continguts i la ciutadania al centre esdevenint una factoria de continguts". A més, l'òrgan directiu de la corporació que presideix Rosa Romà insisteix en el fet que, actualment, els cal "adaptar-se als nous hàbits de consum i ser molt més presents a l'entorn digital amb una marca forta, que neix de les dues marques d'èxit" i que, en paraules de la direcció, "està contribuint a multiplicar l'impacte".

Per part de la direcció consideren que el procés d'implementació de les marques "es va ajustar de manera recent" amb aspectes com les espumes dels micròfons o les signatures dels nous informatius (tornant així a TV3 o Catalunya Ràdio), a més de de destacar "la convivència de les marques en tots els espais exteriors, fruit de l'escolta i el diàleg amb els treballadors i treballadores". Si bé és cert que va haver-hi aquests canvis, els representants dels treballadors (a més d'altres veus internes consultades per aquest mitjà) van destacar que encara faltaven moltes coses per polir, per debatre o per implementar. 

Des de la direcció consideren que "l'estratègia de convivència" actual del 3Cat amb les marques de TV3 i Catalunya Ràdio dona bons resultats com: el lideratge indiscutible de la televisió, "un creixement com mai" per part de l'emissora, "el posicionament de la plataforma 3Cat entre les tres OTT més consumides pels catalans o "l'increment del consum dels continguts informatius del 3CatInfo". És precisament aquesta marca informativa la que va generar més ampolles entre els membres de la plantilla, amb especial les redaccions informatives de la televisió i l'emissora. 

 

  • Toni Cruanyes, en el primer TN Vespre de la nova era

Les mateixes fonts de la direcció també reivindiquen "l'impacte a xarxes sota els perfils del 3Cat, fent que es multipliqués per vuit el nombre de visualitzacions" o com han crescut "les hores de producció de continguts en català d'informatius i continguts per a tots els públics". Així doncs, per acabar-ho de rematar, la direcció respon així els treballadors: "el desplegament de la nova arquitectura de marques ha de respondre a una estratègia que ens permeti adaptar-nos als nous hàbits de consum de la ciutadania i tenir més impacte".

Conclusions i resultats de la votació interna

Els resultats de la consulta interna celebrada aquest dijous van ser els següents: un 89,96% ha votat a favor, un 5,4% ha votat en contra i un 4,64% de treballadors han votat en blanc. Així doncs, el sí es va imposar de manera rotunda.

La pregunta era concreta: "Estàs d'acord que TV3 i Catalunya Ràdio, i totes les seves marques, continuïn plenament actives i visibles tant en antena com a la plataforma, les aplicacions i les xarxes socials?". Els treballadors de la corporació pública consoliden la seva voluntat de tornar a debatre la situació de les marques de TV3 i Catalunya Ràdio sota el paraigua del 3Cat, especialment en la creació d'aquest "nou univers informatiu" que suposa el 3CatInfo.

 

Ara, la intenció és clara: preservar les marques històriques. La direcció, però, ha respost contundent en la mateixa línia que la presidenta Rosa Romà havia marcat les darreres setmanes: no hi ha pràcticament res més a moure perquè en cap cas "estan matant TV3 ni Catalunya Ràdio", en paraules de la direcció esgrimides en comissió parlamentària i en dues entrevistes, una a El Matí de Catalunya Ràdio i l'altra a Col·lapse