Els treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio voten a favor de mantenir les marques de TV3, Catalunya Ràdio i la resta de canals o emissores principals de la CCMA. Segons els resultats de la consulta interna feta a la plantilla, amb un 63,27% de participació, gairebé el 90% vol persistir en les identitats de la televisió i l'emissora. La votació no és vinculant, però provoca un pols directe amb la direcció del 3Cat. "Ara la direcció ha d'escoltar la veu dels treballadors, corregir la política de marques i respectar la funció dels mitjans sense amagar ni menystenir TV3 i Catalunya Ràdio ni ara ni en el futur", resen els responsables de la consulta a través d'un comunicat facilitat als participants, al qual ha pogut accedir El Món de la Tele.
Els resultats han estat els següents: un 89,96% ha votat a favor, un 5,4% ha votat en contra i un 4,64% de treballadors han votat en blanc. Així doncs, el sí s'imposa de manera rotunda. La pregunta era concreta: "Estàs d'acord que TV3 i Catalunya Ràdio, i totes les seves marques, continuïn plenament actives i visibles tant en antena com a la plataforma, les aplicacions i les xarxes socials?". Els treballadors de la corporació pública consoliden la seva voluntat de tornar a debatre la situació de les marques de TV3 i Catalunya Ràdio sota el paraigua del 3Cat, especialment en la creació d'aquest "nou univers informatiu" que suposa el 3CatInfo. Ara, la intenció és clara: preservar les marques històriques.
En el context de la votació, fins a 324 extreballadors de la casa i persones jubilades que van passar per alguna de les principals branques de la CCMA han signat un manifest en defensa de TV3 i Catalunya Ràdio, situant-se en defensa de les marques. En una de les darreres comunicacions al respecte, els comitès d'empresa de totes dues empreses audiovisuals van assegurar que les propostes de la direcció de Sant Joan Despí "eren insuficients" i per això volien traslladar-ho al gruix de la plantilla, amb aquesta consulta.
Consideren que la mateixa direcció que president Rosa Romà "no ha fet cas al missatge de les assemblees i no ha fet cap moviment que hagi suposat una millora" en aquest sentit. En diverses ocasions, la presidenta del 3Cat, Rosa Romà, va insistir que en cap cas "estan matant TV3 ni Catalunya Ràdio". En tot cas, la situació ara agafa un nou rumb: els treballadors que han participat en la consulta interna han votat de manera massiva amb preservar les marques considerades històriques dins la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Les pròximes reunions entre els representants de la plantilla i la direcció de Sant Joan Despí seran claus per entendre quin serà el pròxim camí a recórrer.

- Logo de TV3 de les oficines centrals
- Laura Fíguls / acn
La proposta anterior del 3Cat
La direcció del 3Cat va traslladar una proposta als treballadors de la CCMA a finals d'octubre per a flexibilitzar l'ús de les marques de TV3 i Catalunya Ràdio en el nou univers informatiu de la Corpo, el 3CatInfo. Es dividia en diverses qüestions. La primera és que els periodistes, reporters i treballadors podran signar les seves peces -afegint la clàssica cantarella a la televisió i a l'emissora- amb les marques de Catalunya Ràdio i TV3. Per exemple: es podrà tornar a escoltar: "Lidia Heredia, TV3, Washington".
Una altra de les qüestions preguntades per part dels representants dels treballadors era quin mitjà havien de col·locar els treballadors de la CCMA a l'hora de citar les fonts consultades. Per exemple: "Segons fonts consultades per X, hem pogut saber que...". La resposta de la direcció va ser que en qüestió de la informació ha de ser el 3CatInfo, ja que "és el paraigua que cobreix tot aquest univers". Per això mateix, els treballadors mobilitzaran la plantilla per realitzar la consulta, en principi, el 27 de novembre.

