Rosa Romà, presidenta de la CCMA, es defensa de la polèmica: «No s'ha de custodiar les cendres, s'ha d'atiar el foc»

La cap del procés de transformació de 3Cat ha exposat que els principals reptes són impulsar el català i batallar contra la desinformació

Publicat el 09 de novembre de 2025 a les 13:37
Actualitzat el 09 de novembre de 2025 a les 14:04

Rosa Romà va visitar la nit de dissabte Col·lapse de Jordi González on han parlat de diverses coses, entre les quals la reforma de nom i de marca de 3Cat i TV3. La presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals de Catalunya ha tingut l'oportunitat de justificar i explicar quin és el nou paper que vol que agafi 3Cat arran de la seva transformació i de desempallegar-se d'alguns rumors que presagien el pitjor per TV3.

El presentador del magazín nocturn li ha llençat de manera clara la pregunta: "Corre el risc de desaparèixer TV3?". La cap del procés de reformulació del producte diu clarament que no: "Jo soc filla de TV3 i de Catalunya Ràdio i existiran mentre hi hagi persones que ens l'estimem, que la vegem i que aconseguim que sigui un mitjà líder, com està sent".

També ha aprofitat per fer un paral·lelisme i defensar-se d'aquells que l'ataquen de fer massa canvis i destruir la marca: "Com diu Xavier Antich, el president d'Òmnium, preservar la tradició no és custodiar les cendres sinó atiar el foc". I explica que els mitjans catalans públics estan creixent, però que alhora també hi ha un volum de persones com nens, nens i també persones grans que combinen el consum de contingut televisiu amb les xarxes i les plataformes, on en aquestes darreres "la presència del català és molt minoritària".

En aquest sentit, la presidenta diu que l'aglutinament de marques a favor de 3Cat genera la possibilitat de competir amb plataformes que tenen un pressupost "mil vegades" més gran. El qual ha fet que la plataforma catalana pugui ser la tercera més vista, només per darrere de Prime i Netflix.

El català i la desinformació, el principal repte

Romà ha assenyalat que el repte que tenen entre mans és fer créixer el català en l'ús social a través d'impulsar continguts amb llengua catalana en aquells llocs on és minoritària, com també l'especial atenció que cal posar per lluitar contra la desinformació que es genera en les xarxes socials. Per tal de dur-ho a terme, la presidenta defensa que cal reorganitzar-se per continuar creixent en impacte cap a la ciutadania.

Tot i el gran interès en reformar la marca i els continguts i la seva manera d'explotar-los, els treballadors s'han organitzat davant la por de la pèrdua identitària de TV3 i Catalunya Ràdio. Un dels primers efectes que ha tingut aquesta comunió laboral és la de retornar als característics micròfons d'abans, amb el logo de TV3 i de Catalunya Ràdio, deixant, així, el vermell cridaner de 3Cat.