Nous detalls del nou canal de televisió de SIETE (acrònim de Serveis Integrats d'Entreteniment Televisiu SL) que arribarà a la TDT en un termini màxim de sis mesos (la previsió és el novembre del 2026). L'empresa formada pels accionistes rebels del Grup Prisa que no van poder engegar una cadena sota el seu paraigua, amb José Miguel Contreras com una de les cares visibles i impulsores del projecte, ja avança en la creació d'aquesta nova televisió privada que intentarà escorar una mica el panorama televisiu d'Espanya al sector progressista.
Ell mateix va avançar diverses qüestions del nou canal a través d'una publicació a la xarxa social X. Contreras va assegurar que "la nova cadena passarà a història per l'enorme quantitat de gent que s'ha esforçat en impedir la seva aparició". Una declaració de principis amb un canal que encara no té ni data d'emissió. "He viscut aventures professionals inoblidables per l'enorme esforç que va suposar tirar-les endavant [...] Molt aviat començarem a parlar de l'arrencada de la nova tele", va escriure el passat diumenge.
Què ha avançat, ara, Contreras? En diverses respostes a la seva informació publicada a la xarxa social, l'empresari televisiu amb desenes de projectes de renom en el seu historial, ha informat que en el nou canal "hi haurà de tot", afegint que "també hi haurà esports". Molts usuaris li han fet preguntes de tota mena i Contreras no ho ha esquivat. Sobre el finançament: "Tots els diners d'inversors privats. El repte de ser rendibles, complicat però possible!", ha indicat, amb entusiasme. El grup empresarial té confiança en que tot vagi bé, en paraules seves. "Només ens anirà bé si fem un bon canal, interessant i competitiu", ha reblat.
Ara per ara no s'ha perfilat cap cara visible que pugui ocupar la graella, però Contreras ha deixat anar una resposta críptica sobre Àngels Barceló. En el moment que li han preguntat sobre el fet que ella "quedarà lliure", l'empresari ha respost així: "Jo també la trobaré a faltar a la SER. Estic segur que trobarà un micròfon lliure des del qual seguir treballant". SIETE ja va explicar que la plataforma "encara no té nom decidit" per a la cadena i pretén "obrir un espai a tota mena de creadors de continguts que puguin, conjuntament, contribuir a la implementació d'un ampli ecosistema adaptat a les noves finestres que la tecnologia ha obert els darrers anys".
Contreras trencava així el seu silenci deixant a entendre que la seva participació serà directa. No serà un assessor, sinó que remena les cireres i ja ha decidit explicar-ho a usuaris i potencial audiència en un futur. Fins i tot ha deixat caure que els treballadors que començaran al nou canal es comptaran per centenars. "Ningú no regala res. Tota la inversió és privada. La meva ideologia només m'afecta a mi, no als prop de 300 professionals que treballaran. A cap d'ells se li preguntarà per les idees, sinó per la capacitació i la il·lusió", ha informat en les seves piulades, remarcant el finançament privat que vestirà el projecte.
Quan serà l'emissió? I el digital?
L'empresari no ha refusat cap qüestió, pràcticament. "El projecte té una base digital molt important. El canal de televisió és el que desperta més interès mediàtic, però en termes de negoci seria absurd que el canal fos l'única via d'accés a la gent, especialment als joves", ha respost a un usuari que li recordava els nous hàbits de consum d'una franja important de la població. Contreras ha estat transparent: "Estem estudiant la possibilitat de llançar continguts a la xarxa abans d'arrencar les emissions televisives". La clau de tot plegat encara passa per la UHD.
"El primer és que és fixi oficialment la data de la resintonització per a la posada en marxa de la UHD. A partir d'aquesta data podrem emetre. Abans no tenim forat a l'espectre" ha explicat, en resposta a un altre usuari. Qui va ser un dels arquitectes de La Sexta l'any 2006, amb un gran historial de projectes televisius, cadenes, canals i empreses del sector, ha refusat que la nova finestra de SIETE es digui "TelePedro", però els aromes de canvi polític provoca moviments tectònics en el món audiovisual i mediàtic.

- Àngels Barceló, Joseph Oughourlian i José Miguel Contreras, protagonistes dels sismes mediàtics
- Aleix Pérez
La CNN es perfila com a cadena associada
Diversos mitjans estatals apunten a una possible associació de SIETE amb la cadena estatunidenca CNN, coneguda arreu del món pel seu caràcter informatiu. Qui encapçala realment aquesta aventura empresarial i televisiva és Andrés Varela Entrecanales, fundador de Global Alconaba i membre del consell d'administració de Prisa, fins ara. Varela és fulminat per Joseph Oughourlian, màxim accionista de la companyia que gestiona la SER o El País, en un moviment per empetitir el consell i aprofitar, així, fer fora els empresaris rebels.
El govern espanyol havia de resoldre el concurs en un termini màxim d'un any des de la publicació. Finalitzat el procediment, la llicència la formalitza en document administratiu el titular del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació de l'Acord del Consell de Ministres pel qual es resol el concurs.
La durada de la llicència serà de quinze anys i serà susceptible de renovació pel mateix termini, sempre que es compleixin els requisits previstos a la Llei 13/2022, de 7 de juliol. La qüestió, però, és que el nou canal estarà lligat al conjunt d'empresaris que van intentar crear un canal televisiu progressista sota el paraigua de Prisa. Ho van aconseguir a través de SIETE.

