El 3Cat celebra dos anys de la plataforma amb una dada clau: un 43% d'usuaris són menors de 45 anys

La corporació catalana remarca haver captat nous públics i aquell sector de la població que havia "desaparegut" de la televisió convencional, a més de destacar el milió de dispositius únics setmanals i 500 milions de reproduccions

Publicat el 02 de desembre de 2025 a les 16:18

El 3Cat celebra els dos anys de la plataforma de contingut en streaming amb una dada reveladora: el 43% dels usuaris de l'OTT són menors de 45 anys. Rosa Romà, presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), ha valorat amb satisfacció l'evolució i l'experiència de les darreres dues temporades amb un balanç general sobre els continguts, les audiències, les mètriques i el perfil dels consumidors, no només de la plataforma, sinó també del lineal de TV3.

En aquest sentit, Romà ha contraposat la dada del 43% amb el fet que set de cada deu espectadors de TV3 (el canal convencional) tenen més de 55 anys. La presidenta del 3Cat ha recordat que les audiències actuals, pel que fa als menors de 45 anys, "no són les que eren fa 10 o 15 anys" i, per tant, "cal ser conscients que existeix un canvi". Aquest canvi, d'hàbits de consum i de demografia audiovisual, ha estat part central del pal de paller que ha consolidat l'estratègia de la corporació en els darrers mesos.

"El primer repte que teníem [amb la plataforma] era recuperar el públic que havia abandonat el lineal i, després, aixecar una oferta de continguts en llengua catalana. [...] Estem satisfets", ha reblat Romà, en una trobada de periodistes organitzada pel 3Cat. No és una qüestió única, la del públic. També ho és de volum. La presidenta de la corporació ha afirmat que el 3Cat ha assolit també una audiència d'un milió de dispositius únics setmanals, i prop de 500 milions de reproduccions i 357.000 hores de contingut en català.

 

  • La trobada de premsa del 3Cat on han valorat la situació de la plataforma després de 2 anys

Un èxit del pla estratègic del 3Cat, segons la direcció

Romà ha reivindicat haver assolit un dels objectius marcats pel pla estratègic de la nova Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) que va sorgir del pacte del 2021 entre Junts, ERC i PSC -un acord que ha quedat trencat després que els juntaires afirmessin que la direcció realitzava canvis fent "una interpretació excessiva i reduccionista d'allò que es va pactar"-, però també ha fet una repassada a la situació del mercat global. Ha apuntat la dada clau, sorgida de Kantar, que el 3Cat ja és la tercera plataforma preferida pels catalans, només per sota d'Amazon Prime Video i Netflix. 

 

Més enllà de la situació de la graella dels canals (com el Super 3, la mateixa TV3 o el nou univers informatiu, el 3CatInfo), la presidenta de la corpo ha destacat que, tot i que TV3 manté "un lideratge indiscutible" i segueix creixent, "no es pot obviar la tendència descendent en el consum de televisió lineal que impacta de manera global el sector des de fa més d'una dècada". Per això mateix, la direcció segueix apostant per l'estratègia digital de la plataforma, a més de recordar que "segueixen oberts" a seguir modificant rumbs o posicionaments per trobar la millor fórmula possible.