La Travessa: Expedició Ponent arriba al seu gran final. El reality d'aventures que presenta Laura Escanes tanca una tercera temporada plena d'emocions, amb proves de risc i un càsting que ha enamorat la gran audiència de Catalunya. Davant d'aquest escenari, el 3Cat ha volgut posar dades. Cristian Trepat, cap de l'Àrea de Continguts, Programació i Cultura de la Corpo va ser taxatiu: "La Travessa és el vaixell insígnia de la plataforma". Precisament, el programa que presenta Escanes és l'únic que ha viscut el procés complet.
Des del naixement del servei d'streaming fins a la consolidació actual amb tota una aposta per invertir "esforços, recursos i talent" per a l'OTT. En una trobada amb la premsa en la qual van participar-hi Trepat, Escanes i l'equip del programa, com Ruy Balaña. "És un dels projectes del qual ens sentim més orgullosos. No és fàcil tenir històries d'èxit", va admetre el mateix Trepat, que va fer un repàs de la importància del programa després de tres edicions.
La fórmula de La Travessa sumada a Laura Escanes va ser una aposta directa del 3Cat amb un afegit principal: la plataforma. El cap de l'Àrea de Continguts va reconèixer que des d'un primer moment sabien que aquest gènere estava destinat al servei en streaming i que calia que fos una de les puntes de llança -sinó la principal, almenys en aquell moment- del nou projecte de l'OTT. "Es va treballar així des de l'inici. Ja teníem present a quin públic anar a perseguir de manera estratègica", va reconèixer, deixant clar que l'aposta de La Travessa ha estat un encert. No només la primera temporada, que va rebre l'abraçada del públic per la sorpresa i la novetat, sinó també per una segona de consolidació i una tercera, ja completament desinhibits.
Les dades de «La Travessa»
Des del 3Cat van facilitar les xifres d'audiència del programa per mostrar l'impacte de l'èxit del reality que condueix Laura Escanes. En primer lloc, és el programa més vist des que es va estrenar. Pel que fa a la tercera temporada, en només quatre setmanes ja ha aconseguit 700.000 reproduccions a falta del capítol final. Cristian Trepat ha reconegut que les xifres d'espectadors, si es fa un seguiment pel que fa "al consum de llarg recorregut" és una dada "d'escàndol". Des de la CCMA destaquen el fet que gràcies a l'impacte d'aquesta darrera temporada, "hi ha gent que s'incorpora a veure el primer capítol de la primera temporada i això provoca que acabin consumint tota aquella fornada de capítols i després fer el salt a la segona".
Pel que fa a la producció pròpia, La Travessa és el segon contingut d'entreteniment més vist a la plataforma, només per darrera del Com si fos ahir. Trepat ha destacat el fet que el programa d'Escanes acabi competint amb una ficció diària amb un arrelament tan fort i que, a més, ja va per la novena temporada. La Travessa, en el total de les tres temporades, ja acumula més de 4 milions de reproduccions.
"Per què nosaltres no podíem fer un programa com aquest?", argumentava Trepat, traient pit de l'èxit del format. "No tenim cap complex a l'hora d'atacar-lo [el gènere del reality d'aventures] i fer-ho com grans creadors de contingut. És un fenomen i ens n'alegrem. No ens tanquem a ser ambiciosos. Ens agrada posar-nos al mateix nivell [que les grans corporacions de televisió]. En el nostre àmbit aspirem al lideratge", va argumentar durant la valoració de l'impacte de La Travessa des de Sant Joan Despí.
Una altra de les qüestions clau és el públic objectiu que tenien des de la CCMA. "Es buscava atacar aquest target més jove, dels 18 anys fins als 45", explicava Trepat. Ho han aconseguit. "El 60% dels espectadors són menors de 45 anys. A més, a les xarxes, els continguts generats pel programa es comptabilitzen per milions de reproduccions", afirmava. La quarta temporada segueix en l'aire i des del 3Cat no descarten més edicions. Ara, però, "cal gaudir de la gran final de l'Expedició Ponent".
