Sixena al «30 minuts» és un èxit absolut d'audiència i encén les xarxes

El documental "Sixena, pintures sentenciades" se suma als "Telenotícies" com el contingut més vist mentre que La 1 competeix frec a frec amb TV3

Publicat el 17 de novembre de 2025 a les 09:47
Actualitzat el 17 de novembre de 2025 a les 09:48

El documental Sixena, pintures sentenciades va ser tot un èxit durant la nit de diumenge a TV3. La nova edició del 30 minuts va aconseguir sumar 280.000 espectadors de mitjana i una quota de pantalla del 16,8% gràcies a un episodi que va generar molt rebombori a les xarxes i, a més, va triomfar en audiència. Encara que els catalans van preferir veure el programa estrella de documentals del 3Cat, un altre contingut al prime time va sumar centenars de milers de persones.

Va ser a La 1, amb una pel·lícula d'Alejandro Amenábar de 2019 que, en el seu moment, també va provocar certs sismes polítics, especialment provocats pels grupuscles ultradretans. Mientras dure la guerra, amb Karra Elejalde i Eduard Fernández com a principals protagonistes, va aconseguir 223.000 espectadors de mitjana a Catalunya i una contundent quota del 15,6%, alta per ser una pel·lícula en obert. La pel·lícula posa el focus en Miguel de Unamuno i el cop d'estat dels militars des de Salamanca. El cinema va gaudir de molts espectadors a Catalunya durant el diumenge.

TV3 va tornar a emetre un nou telefilm de la sèrie Alex Hugo, que gaudeix de molts fidels al territori. En concret, va aconseguir sumar 253.000 espectadors de mitjana i un share del 20,1% a partir de dos quarts de quatre de la tarda. La fi del temps va ser la pel·lícula -encara que formi part d'una antologia o una sèrie- més vista en obert del 16 de novembre. Però com recordàvem, el cinema en obert va tenir un gran paper aquest cap de setmana, especialment diumenge. 

Des d'RTVE van emetre un especial sobre les bodes. Titulat De boda en boda, la televisió pública estatal va projectar la trilogia My Big Fat Greek Wedding durant tota la tarda. Quatre hores i mitja (perquè cada una, de manera literal, té una durada de 90 minuts aproximada) sense parar de les tres pel·lícules. Els resultats d'audiència podrien semblar que van ser baixos, però res més allunyat de la realitat.

  • My Big Fat Greek Wedding (a partir de les 15:52h): 152.000 i 12,2%
  • My Big Fat Greek Wedding 2 (a partir de les 17:23h): 149.000 i 11,7%
  • My Big Fat Greek Wedding 3 (a partir de les 18:52h): 164.000 i 12,4%

TV3 va aconseguir endur-se la quota mitjana diària del 16 de novembre, però La 1 li va menjar bona part de la torrada i va estar a punt de passar-li per sobre. El canal principal del 3Cat va sumar un 12,9% mentre que el d'RTVE es va quedar en segon lloc per molt poc: 12,1%. 

La 1 remunta el diumenge

El principal canal públic de la corporació estatal va mantenir molts fidels davant la pantalla durant el 16 de novembre. Deixant de banda el cinema, l'Aquí la Tierra -la versió en castellà- va tornar a ser un èxit absolut al nostre país. El programa va tancar la setmana amb 250.000 espectadors de mitjana i un contundent 16,4% a partir de les vuit del vespre.

No només això, sinó que els dos Telediarios segueixen sumant adeptes. Ara bé, ni de bon tros tenen les xifres del TN. El del migdia va aconseguir 168.000 espectadors i un share del 12,8%, però és que el de la nit va tornar a sumar bones audiències, amb 194.000 persones i un 11,4% de quota.