Els catalans prefereixen l'«Alerta inundable» que Marc Márquez amb Pablo Motos

Els catalans aposten pel "30 minuts" en una nit on "El Hormiguero" va aconseguir guanyar-li la partida a "La Revuelta" l'endemà de Rosalia

Publicat el 12 de novembre de 2025 a les 09:43
Actualitzat el 12 de novembre de 2025 a les 09:45

Els espectadors de Catalunya van apostar per l'emissió del documental Alerta inundable al 30 minuts que per l'entrevista de Pablo Motos al pilot Marc Márquez. Els catalans ho van tenir clar: preferien veure el documental assenyalat per censura -i que va aixecar tanta polseguera a la CCMA i a les comissions de control del Parlament de Catalunya- que la conversa del de Cervera a El Hormiguero. En concret, el documental va sumar 281.000 espectadors de mitjana amb un 16,1% de quota de pantalla. 

El treball, dirigit per Laia Mestre, recull les denúncies d’extreballadors de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) per les pressions que van patir per part de l'empresa durant la bombolla immobiliària per aprovar informes favorables a projectes en zones inundables. El fre a la seva emissió va comportar un contundent comunicat per part del comitè d'empresa de TV3, que va demanar emetre'l després de titllar el moviment de la direcció "com a censura".

Si tenim en compte els dos grans late nights shows espanyols que emeten a Catalunya, David Broncano va aprofitar la ressaca de la Rosalia i va intentar tornar a superar Pablo Motos. No ho va aconseguir. La Revuelta, que ho tenia molt difícil per mantenir les expectatives després de dilluns, va convidar Paula Vázquez i Aitor Francesena per registrar 162.000 espectadors de mitjana i un 9,3%. Xifres que res a veure tenen amb les de l'11 de novembre, però que estan per sobre de la mitjana del que sol treure a Catalunya.

Pel que fa a Marc Márquez amb Pablo Motos, el de Cervera va aconseguir un 10,4% de share i 180.000 espectadors de mitjana. La seva presència a Antena 3 va millorar, i molt, les audiències registrades dilluns, però no van arribar ni a la sola de la sabata del documental que va emetre el 3Cat. 

Lideratge de TV3

Una nova jornada més el canal principal de la CCMA va aconseguir superar amb escreix els seus rivals. TV3 va registrar una quota mitjana diària d'un 16,8%, molt superior als seus dos principals competidors: Antena 3 (10,3%) i La 1 (9,7%), que va passar al tercer lloc.

Els Telenotícies i el Cuines van mantenir els seus lideratges absoluts, però cal destacar les xifres aconseguides aquest dimarts per l'Està Passant (255.000 i 17,5%) i pel retorn a la part alta de la graella de programes més vistos per part del Comarques (261.000 i una gran quota del 27,4%).

La ficció del Com si fos ahir manté el seu bon estat de forma, deixant enrere els entrebancs de l'octubre (252.000 i 21,3%), però fins i tot l'Atrapa'm si pots va fer una gran quota (17,6%), superant la del Pasapalabra (17,1%).

En qüestió d'espectadors, però, el concurs d'Antena 3 va passar per davant del de TV3. Cal destacar a la nit la remuntada de La isla de las tentaciones, a Telecinco, que va superar La 1 amb 168.000 espectadors de mitjana a Catalunya i una quota de pantalla del 9,5%. Per rematar-ho, Jesús Cintora segueix consolidant el Malas Lenguas a Catalunya amb 131.000 espectadors i un share del 10,8%.