La nova direcció de Mediaset que va arribar al gener del 2023 i que entre d'altres, va decidir va suprimir Sálvame, segueix sense trobar la formula per recuperar el lideratge de Telecinco. Aquesta setmana passada, la cadena privada va estrenar tres espais de gran format però el seu resultat ha estat un autèntic desastre d'audiènccia.
El dilluns 15 d'abril, Telecinco va apostar pel concurs Mental Masters amb Carlos Sobera, però l'espai va ser la tercera opció de la seva franja amb un pobre 8,0% (7,7% a Espanya). Lluny de millorar, divendres 22 l'espai va caure a un 5,7% (8,4% a Espanya). El programa no va poder amb la sèrie L'Acadèmia de TV3, ni Masterchef. A Espanya, el nou programa també va perdre contra Hermanos i el concurs culinari de La 1.
Factor X toca fons
Dimecres 17, va ser el torn de Factor X amb Ion Aramanedi, que va tornar a la cadena després de la seva estrena a Cuatro l'any 2007. En aquella primera etapa, Nuria Roca en va ser la presentadora i el programa va ser tot un èxit d'audiència. L'any 2008, la cadena va emetre una segona edició que ja va punxar i la final no va passar d'un 5,1%. En aquesta ocasió, l'estrena de Factor X es va quedar amb un pèssim 2,6% (8,3% a Espanya).

Per mirar de capgirar aquestes dades, la cadena va canviar el dia d'emissió del concurs a la nit del dimarts, ocupant el lloc de Supervivientes. Però el resultat parla per si sol: un 4,4% a Catalunya i un 7,7% a Espanya.
Divendres 19, la segona gala de Tu cara me suena va tornar a arrasar amb un 20,2% (21,2% a Espanya) i va deixar sense opcions al programa De Viernes! que es va quedar amb un 6,2% (10,3% a Espanya). Una dada destacable si és té en compte que l'espai va comptar amb una potent entrevista amb la germana d'Edwin Arrieta i Ana Obregón.
Només se salva Supervivientes
La tercera estrena fallida va arribar el dissabte 20, amb un altre concurs, Adivina qué hago conduït per Santi Millán. L'espai es va quedar amb un insòlit 3,4% (7,5% a Espanya). El concurs es va veure clarament superat per La Voz Kids d'Antena 3 que va liderar amb un 12,3% (14,5% a Espanya), mentre el Col·lapse de Ricard Ustrell a TV3 va fer un 8,8%.
Amb aquest panorama, l'únic espai del prime time de Telecinco que aconsegueix treure el cap i situar-se líder és Supervivientes. El reality va aconseguir un 9,6% (16,7% a Espanya) el darrer dimarts, un gran 18,2% (21,3% a Espanya) dijous; i un 14,5% (17,7% a Espanya) aquest diumenge.