L'all-star de TV3 triomfa abans de Nadal: dels tres «Telenotícies» a «Downton Abbey»

L'Atrapa'm si pots i el "Nits sense ficció" sobre el Canet Rock consoliden una bona jornada per a la cadena principal del 3Cat

Publicat el 24 de desembre de 2025 a les 10:28
Actualitzat el 24 de desembre de 2025 a les 10:30

TV3 triomfa dimarts 23 de desembre, a les portes de Nadal, gràcies a un all-star de programes consolidats. Els tres Telenotícies del 3Cat ocupen el podi dels programes més vistos de la jornada. El primer, el Vespre, amb 455.000 espectadors de mitjana i un 27,5% de quota de pantalla.

En segon lloc es va col·locar el Migdia, amb 356.000 persones davant la pantalla, de mitjana, i un share del 27,8%. La gran sorpresa ha estat el tercer lloc per al Comarques, que amb 242.000 espectadors i un 22,8% de quota, tanca el podi dels informatius i dels programes més vistos de dimarts. Catalunya manté així una gran tradició: els espais de notícies són els continguts televisius més vistos a casa nostra. No passa enlloc més.

No van ser els únics programes que van consolidar l'èxit de TV3 el 23 de desembre (que va aconseguir una quota diària del 13,7%). L'Atrapa'm si pots va augmentar de valent la seva audiència respecte de les jornades de les setmanes anteriors i es va quedar amb 193.000 i un 14,2%. Va triomfar, en part, gràcies a l'edició júnior que va conduir Llucià Ferrer. Per primera vegada en moltes setmanes va superar també el Pasapalabra (176.000 i 12,5%). 

 

Per últim, la ficció de Downton Abbey va tornar a demostrar la gran audiència que arreplega a casa nostra. La sèrie britànica de culte, que ja va gaudir d'un èxit en el prime time de TV3 de diumenge i va arrasar durant l'estiu, va sumar dimarts a la tarda fins a 195.000 espectadors de mitjana i un contundent 16% de quota de pantalla. La falta de continguts en directe fins al gener (el 3Cat, a diferència de les públiques espanyoles, tanca la paradeta fins després de festes) ha inflat els clàssics de la graella.

Per acabar-ho d'adobar, el Nits sense ficció d'aquest dimarts va ser el contingut de prime time més vist a Catalunya. El documental sobre el Canet Rock, un dels festivals més estimats per diverses generacions de catalans durant dècades, va aglutinar fins a 192.000 espectadors i un 13,2% de quota de pantalla. El contingut va deixar enrere la reposició de l'entrevista de Pablo Motos a Isabel Preysler a El Hormiguero (133.000 i 9,2%).

La resta de cadenes espanyoles

La 1 va quedar en segon lloc amb un 9,7% mentre que Antena 3 (9,1%) va tancar el podi gràcies a concursos com La Ruleta de la Suerte. Aquest programa, precisament, va sumar fins a 201.000 espectadors de mitjana i una contundent quota del 17,8% en la seva franja habitual del migdia. Cal destacar també els informatius d'Antena 3 de les tres del migdia (162.000 i 12,6%).

El programa més vist del canal principal d'RTVE va ser el Telediario, també el del migdia. En detall, va sumar 182.000 espectadors de mitjana i un 11,1% de share. Altres espais destacats van ser: La Promesa (157.000 i 14,4%), l'Aquí la Tierra, en castellà (155.000 i 10,6%) i Valle Salvaje (143.000 i 13,4%). Les sèries de les tardes de La 1 segueixen aglutinant la seva parròquia habitual, encara que en altres jornades, per xifres absolutes comparades, no gaudeixen d'aquest reconeixement general.