La 1 supera TV3 gràcies a la Loteria de Nadal i Antena 3 col·loca programes entre els més vistos

Els "Telenotícies" del 3Cat tornen a ser els espais més vistos, amb el "Vespre" superant el mig milió d'espectadors de mitjana

Publicat el 23 de desembre de 2025 a les 10:38
Actualitzat el 23 de desembre de 2025 a les 11:15

La Loteria de Nadal és tot un esdeveniment televisiu. Cada any, moltíssimes persones veuen el sorteig que es realitza des de Madrid i fan créixer les audiències d'RTVE del 22 de desembre. El 2025 no ha estat cap excepció i tampoc a Catalunya. La 1 ha aconseguit superar TV3 en l'audiència mitjana diària amb un 13,3%. En segon lloc es queda el canal principal del 3Cat amb un 12,1%. El sorteig de Nadal, que va regar diversos municipis catalans amb dècims premiats, va sumar 215.000 espectadors de mitjana (no és ni dels cinc espais més vistos, si fem referència a la xifra d'espectadors), però la seva quota de pantalla va ser immensa: un 39,9%.

Fins i tot La Hora de la 1, presentat per Silvia Intxaurrondo, va triomfar. En concret, el programa, que va registrar fins a 187.000 espectadors de mitjana a dos quarts de dues del migdia, va sumar un share del 21,1%. Ara bé, un cop més, els dos programes més vistos van ser els informatius de TV3. El Telenotícies Vespre va sumar 528.000 espectadors de mitjana, amb un 28,5% de quota, i el Migdia, amb 387.000 i un 25,2% de share. El podi, però, el va tancar Antena 3, que aquest dilluns va col·locar dos programes molt amunt en la classificació d'espais més vistos.

 

El canal principal d'Atresmedia pot estar content amb dos programes a Catalunya: els informatius, amb Antena 3 Noticias (el del migdia, i en el marc de la Loteria) va sumar 240.000 espectadors de mitjana i un share del 16,2%. Però ben a prop se li va quedar La Ruleta de la Suerte (el mateix concurs que gairebé fa el sorpasso al Col·lapse aquest cap de setmana): 238.000 i un 19,8% de quota de pantalla a partir de les dues del migdia. Antena 3, però, va quedar tercer com el canal més vist, amb un 8,7% de share mitjà diari.

I el prime time, què?

En una jornada en què el focus va estar a les franges matinals, el prime time no ha gaudit del protagonisme que sol tenir. Així i tot, diversos programes van tenir certa incidència a casa nostra. La Gran Il·lusió, el gran projecte audiovisual que explica el cinema català des de TV3, va aconseguir tornar a liderar aquesta franja amb 180.000 espectadors de mitjana i un 10,2% de quota de pantalla. En aquella franja, poca novetat més: La isla de las tentaciones, el format Express, va sumar 138.000 persones i un 8,2%.

Els late night espanyols es van quedar molt enrere. Pablo Motos i el seu El Hormiguero només van sumar 122.000 espectadors i un share del 7,2%, mentre que David Broncano i La Revuelta van deixar pas a l'estrena del nou concurs Aria: Locos por la opera, que a Catalunya es va estimbar. Només 98.000 espectadors i un share del 5,5%. No ho va poder salvar ni l'estrena d'un darrer capítol de la sèrie ENA, que tant ha triomfat a la resta de l'estat espanyol, a partir d'un quart de dotze de la mitjanit: 109.000 i un 8,9%.