Els dos principals programes late night de l'estat espanyol han aconseguit conquerir el prime time de Catalunya el dia de Sant Jordi. La Revuelta de David Broncano, que va convidar Estopa (183.000 i 10,7%); i El Hormiguero, que va comptar amb el tenista Carlos Alcaraz (175.000 i 10,3%) -després de la seva derrota a l'Open Banc Sabadell i a les portes d'iniciar el Masters de Madrid- van ser els grans protagonistes de la nit a les televisions catalanes.
Las horas siguientes de @carlosalcaraz después de ganar su primer Roland Garros #AlcarazEH pic.twitter.com/STjrgKrgnJ
— El Hormiguero (@El_Hormiguero) April 23, 2025
Tot i això, a TV3 -la cadena líder del dia en la majoria de les franges- es va emetre un nou capítol d'Històries de l'escola que va millorar, i molt, les audiències dels darrers episodis d'aquesta radiografia de la situació escolar al nostre país. La producció d'Incís TV va aglutinar 150.000 persones i un 8,7% de quota.
Se han pasado de listos y graciosos 😁
— La Revuelta (@LaRevuelta_TVE) April 23, 2025
No he visto venir que una entrevista con Estopa girase así. Porque en La Revuelta te diviertes, pero también aprendes. #LaRevuelta @estopaoficial pic.twitter.com/rQM8FlYlBq
Altres programes de la graella de Sant Jordi van ser molt seguits, segons les xifres d'audiència. The Floor, a partir de les onze de la nit a La 1, va passar per davant de molts espais i es va situar al top 10 amb 161.000 espectadors de mitjana i un 14,7% de share.
Sant Jordi, clau a la graella televisiva
La jornada del 23 d'abril, amb un cel radiant a pràcticament tot Catalunya, ha marcat amb escreix el volum de persones que va decidir veure la tele. En comparativa amb altres jornades, molts programes han caigut en audiència perquè els espectadors van passejar, fullejar llibres i sortir al carrer fins a última hora del vespre.
Un exemple: l'Està Passant, vuitè programa més vist del dia (normalment està entre els cinc primers), va registrar 162.000 espectadors i un 12,2% de quota. Ara bé, malgrat l'ascens d'Antena 3 o d'altres espais televisius espanyols a la graella, el lideratge de TV3 és claríssim. Els tres espais informatius del Telenotícies són els més vistos: el Vespre (454.000 i 25,9%), el Migdia (355.000 i 28,2%) i el Comarques (219.000 i 21,5%).
Per acabar-ho d'adobar, els catalans també van mantenir un ull posat al partit entre el Getafe i el Reial Madrid, amb victòria blanca. DAZN La Liga va aconseguir 143.000 espectadors de mitjana i un 8,4% de quota de pantalla a partir de dos quarts de deu de la nit.