La història de tres catalanes adoptades al Brasil enamora l'audiència de Catalunya (amb un ull a Eurovisió)

Lideratge absolut de TV3 en pràcticament totes les franges del dia a partir del "Telenotícies Migdia"

  • El documental del Sense ficció triomfa a Catalunya -
Publicat el 14 de maig de 2025 a les 12:32

Lideratge espaterrant de TV3 en les audiències de dimarts. Encara que els fanàtics d'Eurovisió ja van començar el seu periple d'aquesta setmana amb la primera semifinal -i la primera patacada, la de Bèlgica-, la televisió pública de Catalunya va abanderar pràcticament totes les franges del dia al nostre país a partir del Telenotícies Migdia

Destaca la gran xifra d'audiència del documental Mãe vol dir mare, del Sense Ficció, en què els espectadors van poder acompanyar tres germanes catalanes adoptades al Brasil en el retrobament amb la mare biològica, vint anys després d'una separació traumàtica. 283.000 persones de mitjana i un 13,8% de quota de pantalla en prime time certifiquen l'èxit.

Pel que fa a la primera semifinal del Festival d'Eurovisió, retransmesa per La 1, va sumar 154.000 espectadors i un 7,9%. No són xifres contundents, però són destacables pel fet que competia, a partir de les nou de la nit, amb el vaixell insígnia de TV3: el Telenotícies Vespre, que va sumar 511.000 espectadors i un 26,6%. 

En un nou gir de guió a les tardes de Catalunya, el concurs Atrapa'm si pots (209.000 i 18,7%) va deixar enrere el Pasapalabra (180.000 i 12,5%). Les ficcions del 3Cat segueixen en bona forma: Com si fos ahir (246.000 i 22,1%) i el Paradís de les Senyores, que torna a la part alta de la graella (205.000 i 19,6%).

Més enllà dels documentals a TV3, Catalunya també va posar un ull al reality de Tele5, Supervivientes, en horari de prime time. Més de 200.000 persones de mitjana el van veure, amb un 9,8% de quota de pantalla. Com que Broncano no va fer programa per Eurovisió, Pablo Motos i el seu El Hormiguero van ser els únics que van mantenir presència a la graella catalana, amb 178.000 espectadors i un 8,6%.