Downton Abbey és una sèrie d'èxit per a TV3. La producció britànica, tota una obra de culte del segle XXI en el seu gènere, va triomfar en les audiències de la cadena principal del 3Cat aquest diumenge en prime time. Fins a 230.000 espectadors van veure un nou capítol de la família Crawley uns mesos després d'haver aconseguit ser líder de les tardes durant l'estiu.
En concret, es va endur el prime time amb un 14,1% de quota de pantalla. Era una jornada difícil, marcada pel partit del Barça contra el Vila-real per apuntalar el lideratge de la Lliga per tancar així el 2025. L'enfrontament futbolístic, retransmès per DAZN, va sumar fins a 299.000 espectadors de mitjana a Catalunya, amb un contundent 19,9% de share quan passaven tres minuts d'un quart de cinc de la tarda.
Els programes més vistos de diumenge van tornar a ser els Telenotícies. El Vespre va sumar fins a 466.000 espectadors de mitjana amb una quota del 24,8%, mentre que el Migdia es va quedar amb 303.000 persones de mitjana i un 22,7%. TV3 va ser la clara elecció dels catalans en la majoria de les franges, amb un 12% de quota diària. En segon lloc va quedar La 1 amb un 8,1% i cal destacar que va tancar el podi Cuatro, amb un 6,9%, gràcies a les ficcions que emet durant el cap de setmana.
Si parlàvem de futbol amb la victòria dels de Hansi Flick per 0 a 2 al camp dels groguets, també hem de destacar l'enfrontament de la Copa de la Reina entre el Barça i l'Alabès retransmès pel 3Cat. En concret, el partit de les blaugranes, que van certificar passar de ronda, es va endur un 13,5% de share amb 203.000 espectadors de mitjana. Com és costum durant el cap de setmana, les pel·lícules emeses en obert van tenir un paper destacat. La 1 va aconseguir col·locar una pel·lícula com la més vista del 21 de desembre.
The Holiday, un clàssic modern de les festes de Nadal, es va quedar amb un 10,8% de quota de pantalla a tocar de les quatre de la tarda, amb 163.000 espectadors de mitjana. La segona pel·lícula més vista la va assegurar TV3, amb la retransmissió de The Life of Pi, que va aconseguir fins a quatre Oscars el 2013. En concret, va aconseguir 143.000 espectadors de mitjana i un 9,5% de quota de pantalla.
Per completar el cap de setmana, marcat també en l'apartat de política per les eleccions al parlament d'Extremadura, La 1 va aconseguir aglutinar l'atenció dels espectadors amb el seu especial dels comicis extremenys. En concret, la retransmissió especial feta per RTVE va sumar 151.000 espectadors i un 8% de share.
Audiències de dissabte
Col·lapse va tancar el 2025 amb un darrer lideratge a la franja de prime time dels dissabtes. El 20 de desembre, el programa que presenta Jordi González i que no tornarà fins al 10 de gener del 2026, va aconseguir sumar 167.000 espectadors de mitjana amb un 11,7% de quota de pantalla. No són grans xifres, però van ser suficients per superar, per molt poc, el seu únic gran competidor en els darrers mesos els dissabtes a la nit: La Ruleta de la Suerte.
El concurs d'Antena 3 es va quedar amb 166.000 espectadors de mitjana i un share del 10,6%. Per molt poc, en termes generals, no va superar el late night show de TV3. Tot i això, en certs moments de la franja del prime time, Atresmedia va aconseguir posar-se per davant del programa que presenta González.


