Campanades 2021: TV3 arrasa a Catalunya (38,6%) i Pedroche (37,9%) guanya a La 1 (23,9%) per primera vegada

Publicat el 02 de gener de 2022 a les 10:35
Actualitzat el 29 d’octubre de 2022 a les 00:42

Antena 3 aconsegueix fer el 'sorpasso' a Espanya i lidera per primera vegada la retransmissió del raïm gràcies a l'efecte "Cristina Pedroche"

TV3 va tornar a ser la cadena preferida per acomiadar l'any 2021 a Catalunya amb 1.163.000 espectadors i una quota del 38,6% en el moment del raïm. El programa especial de les Campanades va aconseguir 1.004.000 espectadors (35,2%). Aquestes dades suposen una davallada de 5,9 punts respecte al 2020, quan va aconseguir 1.512.000 espectadors (44,5%) des del Tibidabo. Antena 3 amb Cristina Pedroche, va ser segona amb 619.000 espectadors (22,3%) i Anne Igartiburu a La 1, va quedar tercera amb 551.000 (19,8%).

Tot i això, la retransmissió de TV3 va ser la que va tenir una quota d'audiència més gran a tot l'estat espanyol i va ser la quarta més vista en espectadors, a només 8.000 de Tele 5 i per sobre de La Sexta i Cuatro.

AUDIÈNCIA CAMPANADES 2021 A ESPANYA

Font: Dos30`'

A Catalunya, Cristina Pedroche va ser l'únic lloc on va quedar en segon lloc i en el minut exacte de les 12 campanades va arribar a un 25,4%, molt lluny del 38,6% de TV3. La 1 va ser tercera amb un 14,6%, La Sexta (5,0%), La 2 (4,8%) i Tele 5 (3,4%). 8tv amb Frank Blanco i Leticia Sabater es va quedar amb 24.000 espectadors i un 0,8%.

AUDIÈNCIA CAMPANADES PER COMUNITATS

(Comunitat / Audiència total I Antena 3 / La 1 / Autonòmiques)

Font: Barlovento

AUDIÈNCIA MINUT 00.00 A CATALUNYA

TV3: 39,6%, Antena 3: 25,4%, La 1: 14,6%, La Sexta: 5,0%, La 2: 4,8%, Tele 5: 3,4%, Cuatro: 1,1%, 8tv; 0,8%

EL MÉS VIST LA NIT DE CAP D'ANY: TV3 I 'CACHITOS'

A banda del raïm, TV3 també va ser la cadena líder del dia (18,4%). Al matí el Sorteig de la Grossa de Cap d'Any, va ser líder amb 136.000 espectadors (22,6%) i a la nit TV3 es va imposar amb la programació especial per acomiadar al 2021. Destaca l'excel·lent resultat de l'especial 'Cachitos' de La 2, com la segona opció preferida de la nit amb un 18,7%.

El més vist la nit del 31 de desembre:

  1. 'Polònia', la mort del 2021' (TV3): 609.000 (25,2%)
  2. 'APM?'. Resum 2021 (TV3): 585.000 (25,8%)
  3. Postcampanades '2022: Reset' (TV3): 379.000 (20,1%)
  4. 'Cachitos 2022' (La 2): 357.000 (18,7%)
  5. 'Feliz 2022' (La 1): 329.000 (15,6%)
  6. 'Cuento de vanidad' (La 1): 311.000 (13,6%)
  7. Cantando al 2022 (Antena 3): 264.000 (13,9%)
  8. Viva la fiesta en nochevieja (Tele 5): 229.000 (9,9%)
  9. Adiós 2021 (Antena 3): 212.000 (9,1%)

Sorpasso històric a Espanya: guanya Pedroche

Per primera vegada a la història de la televisió, Antena 3 va aconseguir liderar l'audiència amb les seves Campanades per davant de La 1 de TVE. Després d'anys apostant per l'anomenat "fenomen Cristina Pedroche", que amb els seus peculiars vestits, havien anat retallant distància a la cadena pública, Antena 3 ha acabat imposant-se amb un espectacular 33.7% i 6.308.000 espectadors. Un creixement de 7,1 punts i 820.000 espectadors respecte a l'any passat.

Les Campanades a La 1, Antena 3, Tele 5 i La Sexta

Una situació inversa a la que va viure La 1 de TVE, que va tenir la baixa d'última hora d'Ana Obregón, després de donar positiu per Covid-19. Anne Igartiburu i Jacob Petrus, es van quedar amb un 22.4% i 4.185.000 seguidors (-7 punts i -1.914.000 espectadors respecte al 2020).

Pel que fa al minut exacte de les Campanades, Cristina Pedroche encara va créixer més i va arribar a un 37,9% i 7.534.000 espectadors, mentre que Anne Igartiburu a La 1, va caure al seu mínim històric amb un 23,9% i 4.758.000 espectadors. A Tele 5, Paz Padilla i Carlos Sobera van aconseguir el pitjor resultat en 20 anys amb un 5,9% de quota i 1.171.000 espectadors. Pel que fa a La Sexta, Cristina Pardo i Dani Mateo, van aconseguir el millor resultat des del 2017 amb 1.156.000 espectadors i un 5,8%.

Evolució històrica audiències del minut del raïm (0.00-0.01 h) (Barlovento)

EVOLUCIÓ DE LES CAMPANADES DE CRISTINA PEDROCHE

2014: 9,7% i 1.395.000

2015: 16,4% i 2.242.000

2016: 17,3% i 2.319.000

2017: 21,8% i 4.189.000

2018: 23,7% i 4.148.000

2019: 26,5% i 4.634.000

2020: 27,5% i 6.107.000

2021: 37,9% i 7.534.000