Elisenda Carod entoma un nou viatge, aquest cop al capdavant de La solució, un programa que busca batallar per les audiències de migdia contra Marc Giró i el Vosté primer, després de tres temporades dirigint La tarda de Catalunya Ràdio. En una entrevista pel diari ARA, la presentadora ha exposat les seves inquietuds i ha revelat alguns detalls sobre la seva trajectòria professional, especialment després de ser mare.
La periodista ha definit La solució com un programa que va més enllà de tota la informació que hi ha a l'abast: "El valor que aporto és buscar els millors especialistes i oferir respostes pensades. La solució vol aportar la complexitat dels matisos", ha detallat Carod.
La tribu va amb ella
Tot i el pas al capdavant d'un nou programa, confessa que bona part dels col·laboradors seguiran al seu costat perquè considera que la gent escolta la ràdio per l'ambient que es respira als estudis. Per aquesta raó no toca ni s'allunya del que funciona, especialment quan aquella persona l'ha descobert ella.
A priori, pot semblar que La tarda de Catalunya Ràdio sigui un dels programes amb major exigència i conseqüentment amb una pressió extra, i que, per tant, La solució pugui ser un programa on la pressió sobre el presentador o presentadora es vegi atenuat, però no. Elisenda Carod explica que la pressió se l'autoimposa ella: "Li tinc molt de respecte a l'audiència, que és molt intel·ligent", diu i en tot cas sent "menys pressió pels anys (d'experiència), no pel projecte".
Un repte inesperat
Com és habitual, tots els inicis procedeixen d'un final. I en aquest cas l'adeu ha estat de La tarda de Catalunya Ràdio, el qual la periodista ha descrit com un coitus interruptus. Carod va marxar per la baixa de maternitat i es va acomiadar dels seus oients cintant-los a la tornada, al setembre, i tot haver tornat, no ho ha fet en el programa que tothom esperava. "M'hauria agradat poder-li dir jo a l'audiència perquè em sento com si els hagués dit una mentida, i res més lluny de la realitat", defensa Carod. La seva intenció era tornar al magazín de les tardes, però la cadena pública li presenta el "repte bastant heavy" de lluitar contra Marc Giró. "No voldria que ningú pensés que vaig mentir a l'audiència", recalca.
En la mateixa entrevista del diari ARA, també repassen com és la nova etapa de la maternitat i la comunicadora revela que és el moment de la seva vida en el qual l'hi han sorgit més dubtes, però que, tot i això, durant la baixa ha pogut gaudir d'alliberar-se, del que ella algun cop ha reconegut, ser addicte a la feina. Una addicció que en tornar a seure als estudis de ràdio confessa que ha tornat.
