TV3 cau i La 1 es posa líder a Catalunya: claus de les audiències de diumenge

El Clàssic lidera la jornada a primera hora de la tarda amb mig milió d'espectadors de mitjana a DAZN i el "30 minuts" lidera el prime time, però la televisió pública catalana queda per darrera d'RTVE

Publicat el 27 d’octubre de 2025 a les 13:33
Actualitzat el 27 d’octubre de 2025 a les 13:34

Era inevitable. El dia que juga el Barça, a Catalunya tremolen les audiències televisives. Però si a sobre tens un Clàssic, les esmicola. Així va passar aquest diumenge 26 d'octubre, amb una derrota dolorosa per part dels blaugranes al Santiago Bernabéu, i una situació inusual a les pantalles del país: TV3 perdia el liderat contra La 1.

La televisió del 3Cat va aconseguir un 9% de quota mitjana durant el dia mentre que l'emissora principal d'RTVE va sumar un 10,3%. Aquesta circumstància prové de diferents factors. El primer, ja l'hem dit, és evident: el Barça va sumar 532.000 espectadors de mitjana a partir d'un quart de cinc de la tarda, amb un 30,2% de quota de pantalla. A través de la retransmissió de pagament a DAZN, el Clàssic va ser un pet d'audiència. 

El fet que es jugués un partit com aquest va fer que molts espais televisius de la resta de cadenes perdessin espectadors i força durant la resta del dia. Especialment, davant una derrota com la que va patir el Barça. Només hi ha tres continguts televisius que van destacar des de Sant Joan Despí: els dos informatius principals i el 30 minuts, un baluard dels diumenges a la nit.

El Telenotícies Vespre va aconseguir 419.000 espectadors i un 22,6%, marcat per les hores posteriors a la derrota a l'estadi del Madrid; el Migdia va aconseguir 258.000 espectadors i un 20,6, en una xifra baixa per ser un TN però justificable pel context del futbol i perquè els diumenges al migdia, si fa bon temps, la gent surt; i Eixir el fang, el documental del 30 minuts en l'aniversari de la tragèdia de la dana, amb 205.000 espectadors i un 12,6%.

 

Bones xifres de La 1 a Catalunya

El reportatge va ser líder de la seva franja, però aquest trident de continguts no va ser suficient perquè La 1 no es fes amb les regnes del diumenge. La repassada és suficient en moltes franges, especialment les de la tarda, marcada pel Clàssic.

Les propostes cinematogràfiques també van convèncer més que les de TV3 als espectadors catalans. A més, un dels programes estrella d'RTVE a Catalunya, l'Aquí la Tierra, també va ser un bon èxit. Fem un cop d'ull als programes de major impacte durant el diumenge per part de La 1:

  • El Telediario de les 15h: va aconseguir 197.000 espectadors i un 14,9%. En quota no arriba a trobar-se amb TV3, però pel que fa a la xifra d'espectadors, s'hi apropa.
  • L'Aquí la Tierra és un triomf consolidat: 192.000 espectadors i un 11,5% a partir de les 20:20h.
  • En cinema, La 1 també aconsegueix un èxit: la pel·lícula més vista del diumenge va ser Dark Waters, amb Mark Ruffalo, que va registrar 175.000 espectadors i un 12% en prime time, quan hi havia el 30 minuts.
  • A la tarda, una altra pel·lícula, la més vista (si ho comparem amb el fet que en aquella franja hi havia el Barça): Millor... impossible amb Jack Nicholson, fins a un 10% de share i 161.000 espectadors.
  • L'informatiu del migdia territorialitzat a Catalunya, a les 14h, també va fer bones xifres: un gran share del 16,1% i 147.000 espectadors de mitjana.
  • Una altra pel·lícula amb bons registres, la de les sis de la tarda: The Pelican Brief, del 1993, amb Julia Roberts i Denzel Washington, va fer 144.000 espectadors i un 10% de share.

Tots aquests continguts van superar còmodament la resta de les cadenes espanyoles, com Antena 3 o Telecinco, però és que RTVE va aconseguir passar per davant de TV3 en bona part de les franges posteriors al migdia: des de la retransmissió del Clàssic a través de canals de pagament fins al TN i el 30 minuts a la tele del 3Cat. 

El Gol a Gol a Esport3, que normalment incrementa la seva audiència després d'un partit del Barça, no va remuntar gaire. La franja de dos quarts de set de la tarda va aconseguir 62.000 espectadors i un 4,6% de quota de pantalla. El de dos quarts de nou de la nit, va caure fins als 37.000 i un 2,1%. Però és que la retransmissió en diferit, amb Un dia de partit, tampoc va ser res de l'altre món: 55.000 espectadors i un 3,4% de share.