L'aposta de TV3 pel Barça i sense el «Polònia» cau davant «La Revuelta»

"El nou clam" aconsegueix les seves millors xifres però no pot amb el programa de Broncano, que es converteix en l'espai més vist a la nit i el tercer amb més audiència de la jornada amb l'entrevista a Jorge Martín

Publicat el 29 de novembre de 2024 a les 11:27

Els televisors catalans s'han contagiat tímidament de l'esperit blaugrana que TV3 proposava per a la nit del dijous, en què el late night de Broncano ha acabat guanyant més presència. La Revuelta s'ha fet amb 286.000 seguidors (15,9% de quota de pantalla) que han pogut veure com es produïa el gran retrobament del presentador amb Jorge Martín. El pilot de MotoGP, justament una setmana després que refusés aparèixer al plató de La1, ha pogut compartir les seves vivències com a guanyador del campionat mundial de MotoGP i ha obsequiat Broncano amb un dels seus cascs. Després que Martín cancel·lés la seva cita amb Broncano i cedís davant El Hormiguero, el pilot s'ha compromès a repetir l'entrevista a La1 el 27 de novembre del 2025, d'aquí a un any. Els cantants argentins Ca7riel i Paco Amoroso també han irromput a La Revuelta i han obsequiat el públic amb la seva música experimental.

A banda de liderar la seva franja, La Revuelta s'ha convertit en el tercer espai més vist de la jornada a Catalunya, mentre que a Espanya ha aconseguit la segona plaça en el rànquing. Fins a 2,2 milions de persones (16,7%) han connectat amb Broncano en un programa que supera amb diferència al de Motos, que ha comptat amb grairebé 300.000 espectadors menys (15,2%). La xifra de La Revuelta també supera l'entrevista de Jorge Martín a El Hormiguero, que va tindre lloc el passat 27 de novembre, que va aconseguir 1,8 milions de televidents (13,5%). A la nit del dijous, el xou de Trancas i Barrancas no ha aconseguit superar a La1 amb l'entrevista de Dani Martín. El cantant madrileny que tal vegada va encapçalar la banda El Canto del Loco acaba de llançar el disc El Último día de nuestras vidas. La conversa entre l'artista i el presentador sobre la indústria musical i la manca de creativitat en les hits actuals tampoc ha convençut a l'audiència catalana. Motos s'endú 112.000 televidents de Catalunya (6,6%) i es posiciona tercer, per sota de la nit del Barça a TV3. 

La televisió pública catalana ha suprimit l'espai del Polònia (una decisió inèdita) i ha calçat el programa de David Carabén al prime time. El Nou Clam ha aconseguit la seva millor xifra amb 218.000 televidents (12,4%), gairebé 60.000 més que a la seva estrena. L'últim episodi de la docusèrie s'ha immergit en la faceta més política del Barça i els lligams que té amb el catalanisme, tot i que el moment amb més càrrega emocional no ha tingut a veure amb aquest aspecte del club. Els darrers deu minuts del capítol s'han dedicat a Leo Messi, que ha conversat amb Carabén sobre la seva connexió amb el Barça i la capital catalana. Després d'El Nou Clam, TV3 ha prosseguit amb la seva nit temàtica de futbol amb l'emissió de Barça Dreams. Es tracta d'un llargmetratge documental que aborda tota la història blaugrana, des dels seus inicis austers fins a les fòrmules exitoses ideades per Rinus Michels, Johan Cruyff i Pep Guardiola. La pel·lícula s'ha endut 154.000 aficionats (12,9%) a la butxaca, tot i que Gran Hermano l'ha seguit de prop amb 123.000 teleespectadors (18,5%).

Malgrat perdre en la franja de la nit, TV3 ha encapçalat les audiències de la jornada. La televisió catalana ha liderat amb un 14,4% de quota mitjana de pantalla gràcies a les audiències dels Telenotícies, en què l'edició del vespre (418.000 espectadors, 23,3%) ha superat la del migdia (300.000, 26,3%). Cuines (18,7%) i l'Està Passant (15,4%) també lideren a les seves franges, tot i que al magazín de tarda de Natza Farré i Queco Novell li està pujant la competència. Aquí la Tierra (14,2%), que espera a fer el sorpasso al programa de TV3, suposa la millor xifra per a La1 després de La Revuelta. La pública espanyola torna a la segona posició del rànquing amb 10,1% de share global. La Promesa (16,3%) també ha contribuït en aquesta xifra i supera un cop més l'espai de Xavier Grasset a La Selva (9,9%). Telecinco tanca el podi amb un 8,8% general, en què Gran Hermano i els informatius del vespre (7,8%) han sigut el més vist per a la cadena de Mediaset.