Nova jornada estiuenca a la televisió, que pateix la caiguda d'espectadors per les vacances de la majoria de la població. Els Telenotícies de TV3 són els únics tòtems que mantenen bones xifres i aquest dimarts han liderat la taula dels espais més vistos de la jornada. El Vespre es manté capdavanter, amb 323.000 espectadors de mitjana i una quota del 25,3%. El segueix el Migdia, que va sumar 270.000 persones i un 25,4% davant l'espai informatiu del 3Cat i tanca el podi el Comarques, amb 170.000 i un 18,5% de share. Lluny d'aquests tres programes, la situació és una mica més desèrtica. Però les expectatives de l'agost ja eren aquestes.
La gran sorpresa de dimarts va ser el programa Viaje al centro de la tele, emès per La 1 d'RTVE. El programa presentat per Pedro Santos Movellán va aconseguir mantenir el lideratge en dues franges del prime time. A dos quarts d'onze de la nit va registrar 162.000 espectadors amb un 12,8% de quota de pantalla, mentre que a les deu de la nit va sumar 153.000 persones i un 11,3% de quota de pantalla. Les xifres de mitjanes d'espectadors dels programes més vistos d'una jornada són molt més baixos que els que podem trobar durant la temporada regular. A excepció dels TN, és clar.
Un altre dels continguts destacats de les darreres setmanes és una de les sèries britàniques estrenades a TV3, Downton Abbey. Els drames familiars i aristocràtics de la família Crawley havien aconseguit arreplegar un bon grapat d'espectadors, però les circumstàncies de l'agost els ha fet trontollar. Tot i això, la sèrie creada per Julian Fellowes i doblada al català va sumar aquest 5 d'agost fins a 160.000 persones en l'episodi emès a dos quarts de quatre de la tarda.
#Audiencias 🔝 'Viaje al @centrodelatele' también es LÍDER en el access consiguiendo el TERCER MEJOR DATO DEL AÑO en espectadores.
— RTVE Comunicación y Participación (@RTVE_Com) August 6, 2025
Sus 'Grandes éxitos' reunieron ayer a 978.000 seguidores, un 10,8% y 1.829.000 contactos.
👉Ya disponible en @rtveplay https://t.co/gm37GofBt4 pic.twitter.com/Bj87YokDk9
Tot i que el 3Cat ha aconseguit trobar el filó amb aquestes sèries britàniques, aquesta passada nit no va aconseguir triomfar del tot amb el documental sobre Pepe Rubianes que van emetre a través del Nits sense ficció. El món de Pepe Rubianes va sumar fins a 152.000 espectadors de mitjana, amb un 12,7% de quota de mitjana. Per molt poc no va aconseguir passar per sobre del contingut de La 1 a les deu de la nit, però en només mitja hora els espectadors van decidir passar a RTVE.
🐘🌍 Egipte, Cuba, Kenya... descobreix “El món de Pepe Rubianes” a través de les gravacions que l’actor i còmic va fer durant els seus viatges arreu del món al llarg de 20 anys🎥
— 3Cat (@som3cat) August 5, 2025
▪️Dimarts, a les 22.05, “Nits sense ficció”
A la plataforma 3Cat i a 📺 pic.twitter.com/w8OvXq1Gc4
Al final de la tarda i al vespre, el Pasapalabra d'Antena 3 va tornar a superar l'Atrapa'm si pots de l'estiu. El concurs espanyol va registrar 151.000 espectadors amb una contundent quota del 15,9%, mentre que el de TV3 va aconseguir 138.000 espectadors, acostant-se en el share, amb un 15,3%. És més significativa la caiguda relativa de la xifra d'espectadors mitjana d'una altra de les sèries estrella del 3Cat procedents del Regne Unit. Els Durrell, que es troba igualment disponible a la plataforma, va sumar 108.000 espectadors en el primer episodi emès el dimarts i va caure als 99.000 en el segon.
Destaca el fet que, un cop més, una de les reposicions d'El Hormiguero durant les nits d'Antena 3 mantingués la seva fidel audiència a Catalunya. L'entrevista que va fer Pablo Motos a Luis Zahera i a Karra Elejalde per l'estrena de la pel·lícula Tierra de nadie va registrar fins a 105.000 espectadors catalans durant la franja del prime time, amb un 8,3% de quota de pantalla.