Vicent Sanchis i Mikimoto carreguen contra el canvi de nom de TV3 per 3Cat: "És un error"

L'exdirector de TV3 ha criticat el canvi de nom de la ràdio i la televisió pública: "No veig als senyors de DANONE renunciant a la seva marca"

Publicat el 06 de juliol de 2023 a les 11:35
Actualitzat el 07 de juliol de 2023 a les 11:23

Aquest dimecres 5 de juliol els responsables de TV3 i Catalunya Ràdio van presentar la nova marca dels mitjans que formen la CCMA que a partir del mes de setembre passarà a dir-se 3Cat. "Avui és un dels dies més importants de la història de la CCMA", va explicar el director de TV3, Sigfrid Gras, durant el seu parlament. "A partir de la tardor tots els nostres continguts es presentaran a través de la marca 3Cat", va anunciar.

El procés de renovació constarà de sis fases que culminarà amb la integració total de la nova marca a tots els continguts de TV3 i Catalunya Ràdio. El primer, aquest mateix juliol amb la presentació del nou logotip del 3Cat que canvia el color vermell clàssic pel magenta sobre un fons blanc. A partir del mes de setembre, Catalunya Ràdio estrenarà nova imatge i passarà a dir-se CatRàdio. També al setembre, s'implementarà la marca als continguts de vídeo, àudio i digitals.

A la tardor, 3Cat començarà a aparèixer a les xarxes socials i, agafarà el relleu a l'actual 3alacarta. Quan culmini el procés de canvi, TV3 passarà a dir-se 3Cat i CatRàdio 3CatRàdio. 3Cat també serà el nom de la nova plataforma de streaming que s'estrenarà definitivament durant el 2024. Un anunci que ha generat molts dubtes i preguntes. Què passarà amb el 324, el Canal 33 i l'Esport3?.

Els responsables de TV3 i Catalunya Ràdio a la presentació del 3Cat

Sanchis: "No ho entenc"

Un dels que ja hi ha dit la seva i no precisament per a bé, ha estat l'exdirector de TV3, Vicent Sanchis, que ha aprofitat els micròfons d'El Món a RAC1 per criticar el canvi. "Què et sembla nova imatge de TV3?", li ha preguntat Albert Sort, presentador de l'espai, després de l'entrevista de Jordi Basté a Carles Puigdemont des de Waterloo.

"Em sembla un error. Però és un error persistent perquè ja fa molt de temps que els membres del Consell de Govern de la CCMA volen diluir les dues marques per demostrar que les direccions de TV3 i Catalunya Ràdio ja no tenen el poder que tenien fa anys, cosa que és certa. Això és una lluita antiga"

"Aquesta estratègia quan es planteja com a producte i com a marca és un error. No veig el senyors de DANONE renunciant a la seva marca. No veig que algú que té una marca com TV3 i Catalunya Ràdio vulgui desmontar aquesta marca per demostrar que som més moderns. No ho entenc i no puc compartir-ho", ha insistit.

"A mi em sorprèn", ha afegit Pere Mas, exdirector del FAQS que també ha participat a la tertúlia. "Jo entenc el que ho motiva però crec que és confús. Si tot es diu 3Cat com es dirà el 324 o Catalunya Música?", s'ha preguntat. "Tot això ve de la creació de la nova plataforma on volen ser el Netflix català", ha afegit Mas.

La nova imatge i marca de TV3 i Catalunya Ràdio

"Els pot perjudicar"

"És una qüestió de poder. L'actual consell de govern de la Corporació han volgut prendre ells les decisions i restar poder a les direccions dels mitjans i la manera d'acabar amb aquestes direccions és que no existeixen. No estic d'acord en què per modernitzar la marca desapareguin marques que avui en dia encara tenen molt de poder. No entenc perquè es fa així", li ha repost Sanchis.

"Tots els experts et diuen que si la marca és forta no la toquis", ha sentenciat la periodista Neus Tomàs. "No sé si això els pot perjudicar...", s'ha qüestionat. "Això què vol dir? Que ara ja no veurem TV3 i direm 3Cat? Si el que volen fer és coherent, s'ha acabat TV3 i Catalunya Ràdio i ho han de dir ben clar", ha acabat dient Sanchis.

Mikimoto: "No et fas més visible"

A qui tampoc ha agradat el canvi de nom és al mític Miquel Calçada (Mikimoto), com així va fer evident amb un tuit a les xarxes socials. "Si sumes el 3 de TV3 i el Cat de Catalunya Ràdio no et fas més visible. No hi ha cap gran ràdio o televisió pública europea o americana que malversi la seva marca de la manera que ho voleu fer", ha criticat l'històric presentador.