RTVE Catalunya ha presentat aquest dilluns la programació de la nova temporada en un acte celebrat a l'Hotel Eurostars de Barcelona al qual ha pogut assistir elmondelatele.cat. La nova graella arrencarà a partir del proper dilluns 16 de setembre amb el Cafè d'idees de Gemma Nierga.
Una presentació que ha comptat amb la presència del conseller de política lingüística Francesc Xavier Vila i el director de RTVE Catalunya, Esteve Crespo, entre d'altres reponsables de la cadena. "Les dades d'audiència demostren que estem creixent. La gent ens mira, ens escolta i ens reconeix", ha explicat Crespo. "Volem estar més a prop del que pensa, sent i preocupa a la gent. Per això tenim el millor cartell amb informació i pluralitat", ha afegit.
El director de RTVE Catalunya també ha recordat que van ser la primera cadena que va emetre en català fa 60 anys i ha lloat la feina dels més de 800 treballadors que treballen a RTVE Catalunya. Per la seva banda, el conseller Vila ha intervingut a l'acte per reinvindicar la pluralitat de "veus" en llengua catalana. "L'aposta de RTVE Catalunya per la llengua és imprescindible", ha defensat.
🗣️ "Necessitem diversitat de veus. En aquest sentit, l'aposta de RTVE Catalunya és imprescindible" @VilaFx @govern #RTVECatalunya #ElMillorCartellhttps://t.co/ROw3upiKYG pic.twitter.com/rIAy3CTRLu
— RTVE Catalunya (@RTVECatalunya) September 9, 2024
Eurovisió Júnior, també en català
La cadena pública mantindrà una aposta continuïsta on les dues pues principals novetats seran La trampa i En router que s'emetran els diumenges a les 14h i 14.10h respectivament. El primer, serà un espai d'entrevistes amb humor, intriga i joc amb l'humorista Pep Plaza. El segon, conduït per Thais Villas, esbrinarà com les noves tecnologies canvia la vida de la gent a partir de les 14.10h.
A banda, com ja va passar amb el Festival d'Eurovisió del 2024, el 16 de novembre també es podrà veure i escoltar en català el Festival d'Eurovisió Júnior.
📢"Després de tants anys d'estar darrere d'una mascara, i que pugui arribar a les cares amb la cara neta em fa molta il·lusió." @plaza_pep presenta #latrampa #RTVECatalunya #ElMillorCartell @rtve pic.twitter.com/Hlky68DgSn
— RTVE Catalunya (@RTVECatalunya) September 9, 2024
Nierga al matí, Boronat a la tarda
La graella diària de la desconnexió en català de La 2 seguirà com fins ara amb el Cafè d'idees de Gemma Nierga (de 8 a 10h), que mantindrà el mateix format dels darrers anys. "No hi haurà novetats perquè som una manera de fer", ha explicat. La presentadora que ha assegurat que RTVE Catalunya "està vivint un moment dolç", també farà el salt a l'estat espanyol com a presentadora del mític programa de debat polític 59 segundos que tornarà a la graella de La 1 properament. "M'he complicat la vida però és un format fantàstic", ha sentenciat.
A la tarda, Danae Boronat repetirà al capdavant del magazín L'Altaveu que arrencarà a les 17.20h després dels documentals amb un nou set al plató, noves seccions i nous col·laboradors com la periodista Marta Català.
📢 "Comencem la 5a temporada amb el mateix esperit, amb poques novetats, perquè el @cafedidees_rtve és una manera de fer" @GemmaNierga #RTVECatalunya #ElMillorCartell @rtve pic.twitter.com/MH9PeOZ7gv
— RTVE Catalunya (@RTVECatalunya) September 9, 2024
Salut mental i famosos a Mapes mentals
A partir del gener, arribarà la nova temporada del Mapes mentals sobre salut mental amb Ana Boadas que comptarà amb 13 capítols i el testimoni de cares conegudes com l'actor Santi Millán, el músic Manu Guix i l'epidemiòleg Oriol Mitjà que abordarà el pànic que té quan ha de parlar en públic. També tornarà el docureality De carrer amb l'actor David Fernández i la periodista Nerea Sanfe.