TVE aparta a Anne Igartiburu i tria a "Los Morancos" i Ana Obregón per fer les Campanades

La històrica presentadora de "Corazón" queda fora del mític balcó de la Puerta del Sol per primera vegada des del 2005

Publicat el 08 de desembre de 2022 a les 17:48
Actualitzat el 09 de desembre de 2022 a les 21:50

La històrica presentadora de "Corazón" queda fora del mític balcó de la Puerta del Sol per primera vegada des del 2005

Decisió inesperada a TVE. La cadena pública espanyola ha decidit apartar a Anne Igartiburu de les Campanades de La 1 després de 17 anys consecutius al capdavant de la retransmissió dels últims minuts de l'any des de la Puerta del Sol de Madrid.

Al seu lloc, Ana Obregón i Los Morancos han estat els escollits per acomiadar el 2022. Una decisió que busca revertir el desgast de la cadena i que podria convertir a Obregón en la seva nova mussa televisiva, després de ser l'escollida l'any 2020 i 2021, tot i que l'any passat va haver de renunciar per donar positiu en covid.

La decisió feta pública aquest dijous per TVE, suposa tot un canvi en un dels moments més tradicionals i cònics de l'any. La decisió arriba després d'anys de davallada de La 1 i que va culminar l'any passat amb el 'sorpasso' que li va fer Antena 3 amb Cristina Pedroche i Alberto Chicote.

A Espanya, La 1 va quedar per primera vegada en segon lloc i va fer el seu pitjor resultat amb un 22,4% i 4.185.000 espectadors, molt per sota del 33,7% i 6.308.000 espectadors que va aconseguir Antena 3.

A Catalunya, TV3 va ser la més vista amb 1.004.000 espectadors (35,2%), Antena 3 va ser segona amb 619.000 espectadors (22,3%) i Anne Igartiburu a La 1, va quedar tercera amb 551.000 (19,8%).

Anne Igartiburu, un futur negre a TVE

La decisió d'apartar a Anne Igartiburu no és casual i es produeix després d'haver relegat el seu històric programa Corazón als migdies dels caps de setmana per la seva baixa audiència. La que durant anys va ser la presentadora estrella de la cadena pública, veu com la seva figura a TVE s'apaga sense cap programa a l'horitzó en horari de màxima audiència.

TV3 manté la incògnita

A banda de La 1, les cadenes privades ja fa dies que va confirmar els seus escollits. Antena 3 repetirà amb Cristina Pedroche i els seus vestits prohibitius al costat del xef Alberto Chicote, mentre Tele 5 i Cuatro s'encomanran a Risto Mejide i Mariló Montero. A La Sexta, repetiran Cristina Pardo i Dani Mateo.

Per tant, només falta saber qui seran els escollits de TV3. La pública fa un any es va decantar per Llucià Ferrer i Elena Gadel des de la Plaça de les Glòries de Barcelona.