TV3 radiografia l'auge de l'extrema dreta entre els joves a "La xarxa ultra"

El reportatge aborda com els youtubers d'extrema dreta han guanyat notorietat especialment entre els adoelscents

Publicat el 20 de febrer de 2024 a les 07:15
Actualitzat el 20 de febrer de 2024 a les 20:16

Aquest dimarts 20 de febrer després del TN Vespre, TV3 estrena La xarxa ultra, un documental que s'endinsa en l'ecosistema creat a les plataformes digitals perquè la propaganda de l'extrema dreta cali entre els joves. Qui són els anomenats "fatxatubers" que dominen la "guerra cultural" a les xarxes socials? Per què han fet de l'antifeminisme, el racisme i l'homofòbia el contingut polític més exitós entre els joves a YouTube, Instagram o TikTok?

El reportatge dirigit per Rául Cuevas, ha aconseguit parlar amb alguns d'aquests jove ultres de les xarxes socials de Madrid i Catalunya per rebatre la seva posició i deixar-los en evidència. També hi apareixen experts com Miquel Ramos, Anna López i Iago Moreno, que expliquen com la "fatxaesfera" s’ha infiltrat als mòbils dels joves i amb quina estratègia.

Cal recordar que a Catalunya, segons el Centre d'Opinió, un 8% dels joves s'hi identifica, sobretot nois, el doble del que hi ha a la generació immediatament anterior.

La xarxa ultra és una producció de La Manchester (Col·lapse, Planta baixa, El matí de Catalunya Ràdio) i ha comptat amb un pressupost de 84.107 euros.