Marc Ribas recorre el parc natural més antic de Catalunya que acaba amb un resultat més ajustat que mai
Joc de Cartes Estiu ha arribat al seu últim programa de la temporada. A partir de la setmana vinent, TV3 estrenarà el programa Quanta guerra! amb Andreu Buenafuente. Els seguidors de Marc Ribas hauran d'esperar fins al 19 d'octubre, per poder veure els nous episodis del Joc de Cartes habitual amb quatre participants.
Abans, Ribas va visitar el parc natural més antic de Catalunya per buscar El millor restaurant amb vistes del Montseny. La primera parada va ser a Espinelves, al Mas La Rovira, on el Robert Tortadès i la Natalia Montalbo volen diferenciar-se dels típics restaurants de muntanya aportant un toc innovador a la seva cuina.
"Com és l'experiència de menjar-se un caneló de carbonara?", va preguntar el Marc a un dels restauradors. I atenció a la resposta:"És curiós. Sembla la carbonara que faria un universitari". "Vols dir una fumada de plat?, va afegir el Marc. "Home jo havia fumat porros eh!", va respondre el concursant.
Estem sense paraules 😶🌫️ #JocCartesEstiuTV3 pic.twitter.com/iJSlMzlQft
— Joc de cartes TV3 (@JocdeCartesTV3) September 7, 2022
Els plats no van entusiasmar als comensals que van puntuar el menjar amb un 5,5: "He menjat bé però no tornaria". Aquestes van ser les seves notes:
El menjar del Mas La Rovira no ha acabat de convèncer els nostres restauradors i ha rebut un 5,5. Tot i això, el Robert i la Natàlia aconsegueixen gairebé un notable de mitjana #JocCartesEstiuTV3 pic.twitter.com/Dzb3sEbYFq
— Joc de cartes TV3 (@JocdeCartesTV3) September 7, 2022
La segona parada va ser al restaurant Can Berri de Viladrau, el pla B que va salvar l'Hèctor Bayarri de l'atur gràcies a l'experiència culinària del seu fill, Eloy Bayarri. Però l'espai molt ajustat entre taules no va agradar als seus rivals. "Si et gires et menges el plat de l'altre", van etzibar.
Buscant lloc als seients de l'avió #JocCartesEstiuTV3 pic.twitter.com/GAJkLhtkvZ
— Joc de cartes TV3 (@JocdeCartesTV3) September 7, 2022
Tot i que el menjar va agradar força, el cambrer no en va encertar ni una repartint els plats. "M'he equivocat. Ho he posat tot al revés".
L’Héctor no n’encerta ni una en el repartiment de plats 😂 Els penalitzaran per això la resta de restauradors? #JocCartesEstiuTV3 pic.twitter.com/X6ywXH5EZm
— Joc de cartes TV3 (@JocdeCartesTV3) September 7, 2022
A diferència del Mas la Rovira, el menjar va obtenir una nota de 8, però la resta de categories van quedar per sota i la mitjana es va quedar només una dècima per sobre, amb un 6,9.
Can Berri supera per una dècima la nota mitjana del Mas la Rovira. I atenció, perquè al menjar tenen un 8. Això es posa interessant! #JocCartesEstiuTV3 pic.twitter.com/8OOmqQl4mz
— Joc de cartes TV3 (@JocdeCartesTV3) September 7, 2022
A Arbúcies, al Molí de les Pipes, un restaurant ubicat al bell mig del Montseny va començar emocionant amb la història familiar d'en Francesc Pascual i la Cèlia Planasdemunt. "Els meus pares i els meus avis van mantenir el restaurant durant més de 40 anys fins que el vam llogar. Els llogaters ens ho van fer tot malbé. Quan el meu pare va veure com havia quedat es va posar a plorar i vam arribar a la conclusió que només ho podíem recuperar nosaltres". Per si no fos poc, el seu pare va morir el 25 de desembre de l'any passat.
Ja al restaurant, la cuina va agradar i molt als seus rivals: "Em posa catxondo. Està nou de trinca". Però no tot van ser flors i violes. La terrassa estava envoltada de pins i la caiguda d'una pinya els va provocar un bon ensurt. "Què ha caigut?". El Francesc, que va fer de cambrer, va tenir alguna patinada: No em queda el vi que m'heu demanat. Me l'he begut jo". I algun dels aliments tampoc estava en condicions: "L'escalivada no està bé, està picada".
Amb un 6,7 de nota mitjana, els tres locals van quedar a només una sola dècima de diferència entre ells. Un resultat més ajustat que mai.
El Molí de les Pipes aconsegueix un 6,7 de nota. Els tres restaurants estan separats per una dècima... Què passarà finalment? #JocCartesEstiuTV3 pic.twitter.com/XpXPEEMjHS
— Joc de cartes TV3 (@JocdeCartesTV3) September 7, 2022
La confrontació va tocar la fibra al Robert i la Natàlia quan van veure que els havien posat un baix 5,5 al menjar. "Ens han tocat la part del cor... El nostre menjar...". Però el vot del Marc encara va ser més baix, un 5 pelat.
Sembla que el Robert i la Natàlia no s’han pres gaire bé la puntuació dels seus companys... N’han fet un gra massa o tenen raó? #JocCartesEstiuTV3 pic.twitter.com/zhG74JA2jn
— Joc de cartes TV3 (@JocdeCartesTV3) September 7, 2022
El vot del Marc va situar en primer lloc al Can Berri amb un 7,6 de mitjana i els altres dos van acabar empatant amb un 6,7. Finalment, doncs, Hèctor i Eloy Bayarri es van endur els 3.000 euros gràcies a haver obtingut la millor puntuació en el menjar, tant dels altres restauradors (8) com del mateix Ribas (9).
Els guanyadors del programa són l’Eloy i l’Héctor, de Can Berri! Enhorabona nois, sou molt grans (en tots els sentits 😉)! #JocCartesEstiuTV3 pic.twitter.com/ES0WN4MJ8s
— Joc de cartes TV3 (@JocdeCartesTV3) September 7, 2022