En un moment crític per a El Hormiguero de Pablo Motos a Antena 3, marcat per la irrupció de La Revuelta de Broncano, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha fet pública una sanció a Atresmedia per publicitat encoberta durant el programa de les dues formigues.
La CNMC assegura que s'ha constatat que "al programa emès el 26 de juny de 2023 es van mostrar imatges i es va mencionar una beguda alcohòlica de 36 graus, fora de l'horari permès per a la seva promoció i sense advertir que es tractava de publicitat". Davant aquests fets, Competència creu que la presentació "disfressada" com a part del contingut del programa, "podria induir els espectadors a confusió o error".
L'entitat assegura que l'emissió va vulnerar la llei general de la comunicació audiovisual que prohibeix la publicitat encoberta. També assegura que vulnera l'article 123.4 de la LGCA que regula la publicitat que fomenta comportaments nocius per a la salut i prohibeix "la comunicació comercial audiovisual de begudes alcohòliques amb un nivell superior a vint graus, excepte quan sigui emesa entre la 1 i les 5 de la matinada".
Les dues multes imposades eren d'un import de 579.374 euros. Però se'ls ha aplicat una reducció del 40% per reconeixement de la responsabilitat i pagament anticipat de la sanció.