"Joc de cartes estiu" s'acomiada amb un suspens "històric" a Barcelona: "S'han passat!"

El cinquè capítol del concurs de Marc Ribas va viure un dels moments més durs que es recorden amb un dels locals enfonsat amb una nota de 3,1

Publicat el 24 d’agost de 2023 a les 09:47
Actualitzat el 24 d’agost de 2023 a les 10:01

TV3 va emetre el cinquè capítol i últim capítol nou de trinca de Joc de cartes estiu, el concurs gastronòmic de Marc Ribas que va ha tornat a ser tot un èxit d'audiència. L'espai va ser el programa més vist del dia amb 337.000 espectadors i un 22,6%. Unes dades espectaculars que doblen la mitjana mensual de la cadena i que s'ha situat com una de les poques estrenes de TV3 que ha aconseguit el favor de l'audiència durant l'estiu.

En aquest capítol, Marc Ribas va buscar el millor restaurant centenari de Barcelona. Un episodi que va començar al barri de Sant Antoni per conèixer Oriol Vallet, propietari i cuiner, i Àlex Comellas, cambrer, del restaurant Can Miserias, que va obrir l'any 1921. Un local que actualment apareix com a tancat de manera temporal a Google i no és d'estranyar després del que es va poder veure al concurs de TV3.

El local, força abandonat i sense cap reforma visible des de fa anys, va deixar sense paraules a la resta de concursants. "L'olor quan entres no és molt agradable, no té ventilació", va dir una d'elles. Encara pitjor va ser la impressió quan van entrar a la cuina. "Es veu vella i amb poca higiene", van sentenciar. "La cuina no la netegen des dels anys 70-80. Està molt brut", va afegir un dels seus rivals.

Una deixadesa que també es va fer evident a la sala, amb unes estovalles plenes de taques i fins i tot amb un caragol que es va trobar el Marc per sota d'una taula.

Després d'això, els concursants van demanar els plats, però el cambrer d'avançada edat, tenia dificultats per entendre el que li demanaven. El menjar tampoc ho va arreglar amb uns macarrons amb una piscina d'oli, un steak tartar mal elaborat i una cua de bou amb un cabell ben visible al plat. Els postes tampoc van agradar gens a la resta de participants que els van considerar com a "industrials. "Ha estat una desil·lusió", van sentenciar.

Per tot plegat, la nota del Can Miserias va ser de les més baixes que es recorden en tota la història del programa. Només un 3,1 de mitjana. "S'han passat! No ens ho mereixem tant dràstic. Són notes cruels però les acceptem", van dir els seus responsables en descobrir la puntuació que els havien posat.

A continuació, el cuiner del Can Miserias va explicar als seus rivals que en realitat ell no era cuiner. Una revelació que va dur a la Silvia del Glaciar a oferir-se per ajudar-los a rellançar el seu negoci. "No volem enfonsar a ningú! A mi m'heu enamorat", va dir visiblement emocionada.

El "Glaciar" s'imposa a "La Palmera"

A banda del Can Miserias, el programa també va conèixer un històric del barri del Raval, com és la Fonda La Palmera, un negoci obert l'any 1862 que des del 2021 gestiona Albert Fité, cinquena generació d'aquest local centenari, acompanyat de Marc Bros, cuiner i soci de la fonda. El local va obtenir un 7,8.

El darrer en participar va ser el restaurant Glaciar, al barri Gòtic liderat actualment per la Sílvia Quirosa, gerent d'operacions, i Xavi Ballester, cambrer. Situat a la plaça Reial, aquest local va obrir l'any 1922 i l'han visitat personalitats com Gabriel García Márquez o Vázquez Montalbán.

Els concursants tastant els plats del restaurant "Glaciar"

"Hi hem menjat sorprenentment molt bé, per ser zona turística el menjar està molt bo", van valorar els de La Palmera. És per tot això que el restaurant va aconseguir un molt bon 8,5 de nota mitjana i que els va catapultar com a vençedors de la nit.

El "Can Miserias" només va aconseguir un 3,1