Danae Boronat obre la porta al retorn del "Zona Franca" el 2024: "S'hi està treballant"

La presentadora assegura que en els tres mesos que va conduir el programa va aconseguir capgirar la situació: "L'audiència va respondre"

Publicat el 19 de setembre de 2023 a les 13:25
Actualitzat el 22 de setembre de 2023 a les 00:16

El Zona Franca va ser un dels programes més accidentats de la temporada passada a TV3. Estrenat com una aposta agosarada per recuperar audiència jove, el late night amb Joel Díaz al capdavant es va suspendre a finals de gener després que acomiadessin al col·laborador Manel Vidal per un acudit sobre el PSC i Díaz decidís marxar denunciant censura. Un mes després, el programa va tornar a emetre's amb Danae Boronat com a nova conductora. Les males audiències del principi i l'enrenou al voltant de la censura van acabar fent que TV3 decidís prescindir de l'espai en la graella d'aquest setembre, però aquest matí, la periodista Danae Boronat ha anunciat que l'espai podria tornar de cara al 2024.

"Hi ha opcions que torni [el Zona Franca]. El director de TV3 [Sígfrid Gras] ja va dir que de cara al 2024 s'ho tornarien a plantejar i hi estan treballant", ha confirmat la presentadora en una entrevista a l'Aquí Catalunya de Ser Catalunya. Boronat ha fet balança de la seva estada davant del programa, de la productora "Atomic beat" (La tarda de Catalunya Ràdio),que durant la segona etapa amb Boronat va aconseguir una audiència mitjana de 50.000 espectadors i un 5,1%, més de 9 punts per sota de la mitjana mensual de TV3.

"A mi de censura no m'han d'explicar res: jo n'he patit"

La presentadora també ha respost a les crítiques per haver acceptat conduir el programa després de la censura. "Jo he patit censura: al Diari Sport vaig deixar d'escriure perquè els senyors de la federació van avisar que podria haver-hi problemes. A mi no m'han d'explicar res de la censura", ha replicat Boronat. Tot i els entrebancs, assegura que en va gaudir moltíssim i ha tret pit del format que van aconseguir: "Evidentment, des que el vaig agafar en vam fer un programa diferent, però la realitat és que en tres mesos vam capgirar la situació, i l'audiència va respondre". Per ara no ha transcendit ni els detalls de la possible tercera vida del Zona Franca, ni tampoc si mantindrà el nom.