Carles Puigdemont torna a Catalunya a través del «Polònia» en un dels millors gags de l'inici de temporada

Televisió

El programa humorístic regna la nit de dijous amb un contundent 20,6% de share i deixa enrere la resta de la competència de la franja nocturna

Publicat el 18 de setembre de 2026 a les 17:08

El Polònia va tornar aquest dijous amb força. El públic de TV3 va respondre amb escreix i va signar un 20,6% de quota de pantalla en el prime time del 17 de setembre. Fins a 330.000 espectadors, de mitjana, van veure els primers esquetxos i gags de la nova temporada, la vint-i-unena de la seva història. El primer programa d'enguany va fer broma de la situació del pis d'Isabel Díaz Ayuso, la crisi de Ceuta i les darreres ocurrències del govern de Salvador Illa. Però un dels esquetxos va agradar de valent al públic de TV3.

El grup de guionistes del programa va fer una comparativa de les bones: el de L'Odissea de Carles Puigdemont per tornar a Catalunya -fent un joc humorístic amb el film d'èxit de Christopher Nolan- i com l'expresident de la Generalitat ha de confrontar amb el jutge Llarena, la resta de la justícia espanyola i bona part del panorama polític estatal. Just després de fer un gran gag musical sobre l'àtic d'Ayuso i quines implicacions té això per al Partit Popular, el programa ha presentat Puigdemont com l'adaptació de Nolan amb Matt Damon al capdavant.

Gonzalo Boye és Circe, a qui el Puigdemont de Queco Novell li diu que "recorda una portaveu al Congrés (fan el joc en el qual Míriam Nogueras és Penélope, és a dir, Anne Hathaway), un president i Girona". I un dels grans jocs de guió del gag: "Quan fa que soc aquí? Nou anys? M'has tingut nou anys menjant crispetes?", li pregunta el líder de Junts a l'advocat. "Érem feliços esperant sentències", admet. A l'esquetx també hi apareixen altres versions de polítics com Sílvia Orriols o Llarena fent de Cíclop.

Des del Polònia també han fet una bona paròdia sobre la mítica escena del cant de les sirenes. El Puigdemont de Novell, lligat al màstil, es queixa que només "d'escoltar les discussions internes de l'independentisme n'hi ha per tornar-se boig". El toc final, després de recrear la situació a la pel·lícula en la qual Odisseu torna a Ítaca, la Penélope-Nogueras li recorda a Puigdemont que el jutge espanyol "no ha signat l'amnistia encara" i que ho té realment complicat per tornar. 

Bones audiències per començar

El repertori de gags i esquetxos van mantenir la fidelitat del públic fins al final. És més, TV3 va aconseguir arrossegar, de mitjana, un 13,1% de share i fins a 174.000 espectadors de mitjana a la reemissió de Departament Amades. Normalment els dijous de la temporada passada, després del Polònia, apareixia Gerard Romero i el seu equip de Fanzone. Les estrenes de TV3 d'enguany estan sent progressives i, per ara, només hi havia el programa d'esquetxos.

Escull El Món de la Tele com la teva font preferida de Google