Tal com Disney Channel va arribar el 2008, un nou canal que prové de la televisió de pagament aterra a la TDT de l'Estat. Després que la cadena infantil cessés la seva emissió a la mitjanit del 7 de gener, Squirrel s'ha obert pas al lloc que abans ocupaven personatges mítics com Hannah Montana o Phineas i Ferb. El canal els substitueix per actors i actrius de l'escena hollywoodiana i del món alternatiu del cinema amb l'emissió incessant de pel·lícules autòctones i internacionals.
Squirrel ha triat la comèdia romàntica Love Happens per començar a rodar a la televisió en obert. Es tracta d'un canal que ja estava establert a la llista de canals de pagament a l'Estat des de l'any 2006, llavors anomenat Vértice 360 i que era un dels tants que oferien ininterrompudament pel·lícules de tots els gèneres. Amb la seva conversió a la TDT, el canal només es trobarà amb un competidor. Juntament amb Squirrel, BOM Cine és l'única cadena temàtica que des del 2021 emet íntegrament cinema. També és l'únic actiu del Grup Godó en antena arran del tancament de 8TV.
¡¡OSTRAS!! Qué curioso. Squirrel Media se lanza a hacer un canal de TDT de cine nacional (lo que se veía venir) en lugar de Disney Channel pero no lo hace con la marca BOM Cine sino con la marca 'Squirrel'.
— Jesús Gálvez (@jesgalv_) January 6, 2025
Movimiento extrañísimo.pic.twitter.com/V2zWnzbCnl
El successor de Disney Channel és una de les peces més preuades de Squirrel Media, una empresa enfocada en el món audiovisual que compta amb una projecció internacional. A banda del canal de televisió, la corporació també compta amb la productora i distribuïdora de cinema independent Vértice, així com La Nueva TV, que s'encarrega de gestionar programes i documentals per a la pantalla petita. També és propietària del 75% de l'accionariat de NET TV, que ostenta la freqüència en què s'emetia el ja desaparegut canal infantil. Aquesta ha estat la porta d'entrada de Squirrel a la televisió en obert.
Quan era un canal de pagament va ser un dels més vistos del seu entorn. Squirrel era el tercer operador privat en tindre més audiència el 2024, segons la companyia, que es remet a dades de Kantar. A l'espera de saber com serà el seu impacte a la TDT, el canal temàtic es compromet amb el públic anunciant que oferirà més de deu pel·lícules al dia, que alhora permetran a la companyia la monetització diària dels títols, formats i propietats intel·lectuals del grup.