8tv llança una nova campanya contra TV3: "Cada any li pagues 38 euros"

Publicat el 29 de setembre de 2021 a les 13:00
Actualitzat el 01 d’octubre de 2021 a les 18:27

La televisió privada rellança la seva programació amb el lema "Queda't al 8"

La nova 8TV té ganes de guerra. Aquest dimecres, la cadena privada ha anunciat el llançament d'una nova campanya contra TV3. Es dona la circumstància que fa pocs dies, el seu màxim responsable, l'italià Nicola Pedrazzoli, va avisar en una entrevista al diari ARA: "Penso que amb la pròxima campanya TV3 potser sí que es posa nerviosa de debò. Però no se m'escapa que som un equip modest jugant contra el Barça". Tota una declaració d'intencions, que de moment no ha estat recollida per la cadena pública. El director de TV3, Vicent Sanchis, va respondre a la primera campanya de 8TV celebrant el naixement d'una oferta privada en català i fins i tot, va dir que "si per pujar la seva audiència ens han de criticar, que ho facin".

Així és la campanya

De la mateixa manera que "Hola, sóc un Mac… I jo sóc un PC" és la icònica frase amb la que començava cada spot de la campanya "Get a Mac", en aquesta ocasió, 8tv ha creat la desenfadada campanya "Queda’t al 8" amb dos actors que encarnen “el 3” i “el 8”. L’actor Nil Sandoner, en el paper de 8, dóna vida a un jove divertit, plural, valedor de la senzillesa, la manca de complexes i de prejudicis que el fan lliure. Mentre que l’actor Manu Pradas, en el paper de 3, és un home madur, assenyat, amb experiència, però amb manca de capacitat de reacció, de frescura o de llibertat de pensament i que únicament respòn a una maquinària pesada que no el deixa ser àgil i fresc.

"Em deus 38 euros d'aquest any, ets un mantingut", aquesta és la contundent frase del primer vídeo de la sèrie contra TV3, en referència al cost per habitant de la cadena pública a l'any. Cada vídeo respondrà a una temàtica comparativa entre el 3 i el 8: com es relacionen amb el seu finançament, el seu contingut o la seva estructura. 8tv estrenarà setmanalment una càpsula publicitària en la seva programació i a les xarxes socials. La campanya conté el toc d’humor que ja ha vingut caracteritzant les campanyes de llançament de 8tv on s’interpel·lava directament a TV3 amb el lema "Torna 8tv… TV3, esteu preparats?"

De moment, les audiències fan costat a TV3, que tornarà a ser la cadena líder al mes de setembre i 8TV caurà a l'últim lloc. De fet, la privada ja prepara canvis, que seran anunciats aquest divendres de manera oficial. Misteriosament, un dels espais de més èxit com és el programa de sexe, 'Sexual revolution', amb Ares Teixidó, passarà a ser setmanal i Frank Blanco ocuparà la seva franja. Una decisió que no ha agradat a la catalana i que ha volgut deixar explícit al seu compte de Twitter, celebrant les xifres d'audiència del programa d'aquest dimarts. Fonts del programa atribueixen el canvi, al seu contingut irreverent.