Jordi Eroles és un dels periodistes més veterans del 3Cat en el departament d'informatius. Presentador durant una dècada al canal 324, l'actual 3CatInfo, cronista parlamentari i fins i tot copresentador d'Els Matins amb Ariadna Oltra, és actualment un dels reporters del Tot es mou d'Helena Garcia Melero. Eroles, una de les figures més actives a les xarxes socials amb diferents qüestions personals o d'actualitat, ha decidit criticar un missatge enviat per Catalunya Ràdio a través de l'aplicatiu mòbil que ofereix la cadena pública de la CCMA. En un missatge al seu compte d'X, el periodista i presentador ha citat una piulada crítica contra l'emissora.
En concret, el missatge de Catràdio que han rebut els usuaris als seus dispositius ha estat aquest: "LA PÚBLICA T'INFORMA. Ampli desplegament dels serveis informatius de Catalunya Ràdio per seguir l'última hora de la flotilla". L'emissora reivindicava connexions des de Jerusalem, Brussel·les, Roma o París. És un missatge que reben aquelles persones que tenen instal·lada l'aplicació de Catràdio als seus telèfons, tauletes o dispositius similars.
Catalunya Ràdio sempre s'ha definit i identificat com la Ràdio Nacional de Catalunya.
— Jordi Eroles i Asensio (@JordiEroles) October 2, 2025
Això de "LA pública" és com parlar d'"EL territori". Què és EL territori? Quin territori?
Afortunadament, al nostre país tenim moltes ràdios públiques, la majoria d'emissores locals ho són. https://t.co/ijMxx9OS5T
Eroles ha criticat el missatge des de la mateixa definició de Catalunya Ràdio. "Sempre s'ha definit i identificat [Catràdio] com la Ràdio Nacional de Catalunya. Això de "la pública" és com parlar d'"el territori"", ha reflexionat a través de la seva piulada. "Què és el territori? Quin territori?", ha preguntat, en el seu missatge amb regust de crítica. "Afortunadament, al nostre país tenim moltes ràdios públiques, la majoria d'emissores locals ho són", ha recordat el periodista i reporter de l'actual equip de Melero.
El veterà del 3Cat, qui també va ser redactor d'esports a la mateixa emissora pública i durant una temporada cap de comunicació del Departament d'Afers Exteriors amb Victòria Alsina al capdavant, ha fet un darrer apunt en les seves piulades. Eroles ha recordat que altres emissores públiques, com Ràdio 4, també existeixen. "Per tant, si alguna cosa ens singularitza, fa especial Catalunya Radio, és que és la Ràdio Nacional de Catalunya", ha sentenciat.
No és el primer pronunciament públic que fa Eroles al voltant de les problemàtiques que estan provocant certa mala maror interna del 3Cat. En una altra piulada fent referència a l'assemblea convocada pels treballadors aquesta mateixa setmana, diverses persones van citar una imatge publicada per Joan R. Vallvé per dir la seva. Mari Alba Gilabert, una de les més veteranes de la casa i que es va jubilar aquest 2025 després de 42 anys de feina, també s'hi va posicionar públicament. Eroles li va respondre això:
Sou història d’aquesta casa i volen acabar amb aquesta història ✊
— Jordi Eroles i Asensio (@JordiEroles) October 1, 2025
Rosa Romà, presidenta del 3Cat, reivindicava els canvis que han assumit els principals mitjans públics del país en les darreres setmanes aquest dimecres en una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio amb Ricard Ustrell. En la conversa, Romà va ser molt clara: "Tenim molta feina, necessitem consolidar el projecte del 3CatInfo".
Ara bé, també va fer certa autocrítica: "Les dades ens van molt bé, però hem d'ajustar coses", va reblar. Romà va donar explicacions de la situació actual de la corporació en una situació de confrontació política per les modificacions viscudes en les darreres setmanes -Junts va apujar el to dimarts al Parlament- i per certes queixes internes expressades a través dels comitès d'empresa.
Sobre Catalunya Ràdio i TV3, Romà també va voler enviar un missatge clar. "Les marques TV3 i Catalunya Ràdio estan més vives que mai. Igual que la marca 33, iCat o Esport3. És important treballar un univers de marques complex. Tots estimem la marca TV3 i Catalunya Ràdio. L'hem de reivindicar", va acabar explicant durant l'entrevista. "L'arquitectura de marques ara és diferent, però no va en detriment de ningú", va matisar finalment.